حسینعلی حاجی دلیگانی اظهار داشت: مسئولان دولتی از آنجاییکه خود را در جنگ اقتصادی با آمریکایی‌ها نمی‌بینند بنابراین هیچ آمادگی و تدابیر خاصی برای شرایط سخت دوره تحریمی تدارک ندیده‌اند. یکی از اشتباهات دولت این است که نه تنها مدیریت صحیحی ندارد و اقدامی انجام نمی‌دهد بلکه تمام کارها را متوقف و به نتیجه مذاکرات با اروپایی‌ها درباره برجام موکول کرده است.

دولت تمام امور را موکول به نتیجه مذاکرات با اروپا کرده است/مسئولان اجرایی اعتقادی به جنگ اقتصادی با آمریکا ندارند

حسینعلی حاجی دلیگانی در مصاحبه با خبرنگار سیاسی «قدس آنلاین» درباره کارنامه ضعیف دولت در زمینه مسائل اقتصادی و شرایط تحریمی کشور، اظهار داشت: در مدت زمانی که از دولت دوازدهم می‌گذرد، مسئولان دولتی و رئیس جمهور نتوانستند راهکار عملی برای حل مشکلات کشور ارائه دهند.

نماینده مردم شاهین شهر گفت: دولتمردان در عمل و آنجایی که باید به مقابله با شرایط نابسامان اقتصادی بپردازند و آرایش عملیاتی به خودشان بگیرند، هنوز به این باور نرسیده‌اند که جنگ اقتصادی شروع شده است. مسئولان از آنجاییکه خود را در جنگ اقتصادی با آمریکایی‌ها نمی‌بینند بنابراین هیچ آمادگی و تدابیر خاصی برای شرایط سخت دوره تحریمی تدارک ندیده‌اند. با توجه به شرایطی که بر دولت حاکم است باید اعضای کابینه و تیم اقتصادی آن در اقدامات خودش تغییر رویه داده یا اینکه جای خود را به مدیران و وزرایی بدهد که از توان مدیریت بالایی برای اداره  کشور و اقدامات سازنده در این شرایط برخودار باشند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی همچنین تصریح کرد: جالب است که از داخل دولت به مجلس پیام داده می‌شود که نمایندگان برای حل مسائل اقتصادی چاره‌ای بیاندیشند در حالی که مجلس نمی‌تواند در همه موضوعات ورود کند. رئیس بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، معاون اقتصادی رئیس جمهور یا افراد دیگری که گرچه در مقام وزیر  و وزارتخانه‌های اقتصادی نیستند و مجلس نمی‌تواند از آنها توضیح بخواهد و سؤال کند،  اما در عمل بخش اقتصادی دولت توسط همین افراد گردانده می‌شود، بنابراین مجلس نمی‌تواند مستقیما درباره این افراد اقدامی انجام دهد یا عملکرد آنها را استیضاح کند.

حاجی دلیگانی افزود: عدم تصمیم‌گیری به موقع دولت باعث تحمیل هزینه‌های سنگینی به کشور شده است.  یکی از اشتباهات دولت این است که نه تنها مدیریت صحیحی ندارد و اقدامی انجام نمی‌دهد بلکه تمام کارها را متوقف به نتیجه مذاکرات باز با اروپایی‌ها درباره برجام کرده است.  نتیجه و خروجی مذاکرات دیروز در وین و بیانیه صادر شده از سوی اروپا هم بیانگر انست که عملا هیچ اقدام قطعی از سوی این کشورها برای جبران خاسارات خروج آمریکا از برجام صورت نگرفته و وعده‌های اروپا برای عمل به تعهدات برجامی بار دیگر تکرار شده‌اند. از اینرو درنتیجه وضعیت انفعالی دولت، عدم توجه به اقتصاد مقاومتی و نگاه به غرب باعث تشدید مشکلات خواهد شد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها