قدس انلاین : فرماندار کاشمر رونق گردشگری در بخش کوهسرخ را عاملی در جلوگیری از مهاجرت روستائیان این منطقه دانست.

رونق گردشگری کوهسرخ عاملی در جلوگیری از مهاجرت روستائیان
محمدعلی نبی پور ظهر امروز 16 تیرماه در دیدار امام جمعه و بخشدار کوهسرخ که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، وحدت و انسجام بین بخشی که در بخش کوهسرخ محقق شده را بسیار ارزشمند دانست و اظهار کرد: وحدت بسیار مهم است و باید حفظ  و تقویت شود.
وی با تاکید براینکه عدم حمایت از دولت موجب ناکارآمد جلوه دادن نظام میگردد، دولت را از حاکمیت جدا ندانست و اظهار کرد: بدون شک عملکرد همه قوا به پای نظام نوشته می شود و تمامی اقداماتی که تاکنون توسط دولت‌های پس از انقلاب صورت گرفته همه درراستای تحکیم و اقتدار نظام بوده است.
فرماندار کاشمر با اشاره به اینکه با مشارکت مردم و حمایت دولت اقدامات ارزنده و بزرگی در منطقه صورت گرفته است، گفت: با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه باید برای ارائه خدمت ارزنده به مردم ولایت مدار کوهسرخ در جهت توسعه منطقه تلاش بیشتری کرد.
وی وحدت را مهمترین عامل پیشرفت و موتو محرکه توسعه دانست و افزود: باید با ایجاد و تعریف فرصت‌های جدید زمینه ایجاد اشتغال در بخش کوهسرخ را فراهم کرد.
نبی پور با تاکید براینکه بخش کوهسرخ دارای مناطق، طبیعت بکر و زیبایی است، بیان کرد: جاذبه‌های گردشگری و طبیعت کوهسرخ یکی از پتانسیل‌ها و مزایایی است که باید احیا گردد.
وی با بیان اینکه با احیاء گردشگری علاوه بر ایجاد زمینه‌های رونق تولید موجب فرصت‌های جدید اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستائیان می‌شود، گفت: رونق گردشگری عاملی برای جلوگیری مهاجرت معکوس می‌شود.
فرماندار شهرستان کاشمر همچنین افزود: موضوع شهرستان شدن کوهسرخ به عنوان یکی از مطالبات مردم این بخش در جلسات آینده پیگیری خواهد شد.
اجرای 159 پروژه با مشارکت 100درصدی مردم
در این جلسه همچنین بخشدار کوهسرخ  با اشاره به مزیت‌های بخش کوهسرخ افزود: وجود 670 نخبه کشوری و بین المللی در بخش‌های فرهنگی، اقتصادی، پزشکی و علمی از پتانسیل‌های ارزنده بخش کوهسرخ است.
رضا رمضانی کشاورزی، دامپروری و گردشگری را از پتانسیل‌های دیگر بخش کوهسرخ دانست و گفت: اجرای 159 پروژه با مشارکت 100 درصدی مردم منطقه  کوهسرخ نشان از علاقه و وفاداری مردم به این بخش و دغدغه توسعه و آبادانی کوهسرخ است.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید اقدامات موثری در راستای توسعه و ایجاد پروژه‌های زیربنایی بخش کوهسرخ صورت گرفته است، بیان کرد: گازرسانی به بخش کوهسرخ به عنوان یک منطقه سردسیر و کوهستانی با خط انتقال 98 کیلومتر از اقدامات ارزنده‌ای است که در بخش صورت گرفته است.
رمضانی با اعلام اینکه عملیات گازرسانی به تمامی روستاهای باقی مانده بخش کوهسرخ در حال انجام است، ادامه داد: با اعتبارات تخصیصی و تلاش‌های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید 25 ساختمان دهیاری در روستاها ساخته شده و سه ساختمان دیگر با پیشرفت فیزیکی قابل قبول در حال انجام است.
بخشدار عنوان کرد: به رغم اینکه تمام روستاهای بخش کوهسرخ از طرح مطالعاتی هادی برخوردار هستند اما با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه تنها در 6 روستا تاکنون اجرا شده است.
وی توجه ویژه در توزیع اعتبارات دو درصد گاز و ماده 180 در منتطقه کوهسرخ به عنوان یک منطقه کم برخوردار و محروم، مهار آب‌های سطحی و احیا قنوات و تسریع در روند پروژه ها و طرح‌های اشتغال روستایی را یکی از مهمترین خواسته ها و اولویت‌های منطقه برشمرد.
نباید اقدامات دولت و نظام را نادیده گرفت
در ادامه امام جمعه کوهسرخ با بیان اینکه مردم نیازمند تکریم و احترام هستند، افزود: مراجعات مردم به مسئولین نعمتی است که مسئولین باید در مواجه با مردم به نحو شایسته پاسخگو باشند.
حجت الاسلام دهقانی با تاکید براینکه عدم پاسخگوئی و برخورد  ناصحیح با مردم باعث خسران انسان می‌گردد، اتحاد بین مردم و مسئولین را نقطه عطف انقلاب دانست و گفت: انسجام و وحدت بین مسئولین لازم وضروری است.
وی با اعلام اینکه انسجام و وحدت باعث دمیدن روحیه امید در بین مردم و بالا رفتن  صبر و افزایش روحیه اعتماد به نظام و مسئولین می گردد، ادامه داد: تاکنون کارهای خوبی در منطقه کوهسرخ بویژه در بخش آموزشی انجام گرفته است.
امام جمعه کوهسرخ اظهار کرد: به رغم اینکه نباید اقداماتی که توسط دولت و نظام در منطقه کوهسرخ انجام شده است را نادیده گرفت اما هنوز هم کارهای زیربنایی وجود دارد که باید در کوهسرخ انجام گیرد.
وی افزود: آمادگی داریم مسئولین در نماز جمعه در راستای اطلاع رسانی اقدامات خود به مردم حضور یافته و از تریبون نماز جمعه با مردم سخن بگویند.
دهقانی در پایان افزود: دولت تاکنون موفق بوده است و باید با همدلی و انسجام و پیگیری امور باعث خرسندی و خوشحالی مردم در جامعه شده و از بیان مطالبی که باعث یاس و ناامیدی مردم می‌شود پرهیز نمود.

برچسب‌ها