نماینده مردم تهران، با انتقاد از استفاده باشگاه‌های فوتبال کشور از ارز دولتی برای پرداخت بدهی‌های خود، خواستار پاسخگویی رئیس بانک مرکزی و وزیر ورزش در خصوص اقدام باشگاه استقلال که اخیرا رسانه ای شده است، شد.

وزیر ورزش و رئیس بانک مرکزی به بهارستان احضار می‌شوند!

به گزارش خبرنگار ورزشی قدس آنلاین، چهل و هشت ساعت پس از اظهارنظر جنجالی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال در خصوص اختصاص ارز دولتی از سوی بانک مرکزی به باشگاه استقلال به منظور پرداخت بدهی‌های خارجی این باشگاه، واکنش‌های به این مساله همچنان ادامه دارد و لحظه به لحظه بر تعداد منتقدان این اقدام افزوده می‌شود.

حسن زمانی، عضو هیات مدیره باشگاه استقلال که از دوستان نزدیک سیف رئیس بانک مرکزی به شمار می‌رود دو روز پیش در گفت و گو با روزنامه ورزشی دولت اعلام کرد هیچ مشکلی بابت دریافت ارز دولتی از بانک مرکزی نداریم و به زودی این مشکل حل می‌شود! استقلال یک باشگاه مردمی و بزرگ است و باید از طریق قانونی منابع‌اش تامین شود. ما هم رایزنی‌ها لازم را انجام داده‌ایم و مشکلی در این راه وجود ندارد.

پس از این اظهارنظر جنجالی وب سایت رسمی باشگاه استقلال با انتشار خبری از پرداخت بدهی مالیاتی مامه تیام و سرور جپاروف خبر داد و در این باره خطاب به هواداران خود اعلام کرد: به زودی با این دو بازیکن قرارداد امضا می‌شود و آنها در تمرینات استقلال شرکت می‌کنند! با استناد به اظهارنظر زمانی و خبر منتشر شده در وب سایت رسمی باشگاه استقلال این شائبه قوت گرفت که استقلالی‌ها با دریافت ارز دولتی توانستند مطالبات جپاروف و تیام را پرداخت کنند تا آنها حاضر به مذاکره با باشگاه استقلال شوند!

در حالی که به گفته نادر قاضی پور هرگونه اختصاص ارز دولتی از سوی بانک مرکزی به باشگاه های ورزشی خلاف مقررات جاری نظام بانکداری در حوزه ارزی بوده و چنانچه این اتفاق رقم خورده باشد پرونده این تخلف از سوی مجلس به دستگاه‌های نظارتی و قضایی ارجاع خواهد شد.

پس از اعتراض صریح نماینده مردم ارومیه و عضو کمیته تحقیق و تفحص از دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، علیرضا محجوب نماینده مردم تهران هم با انتقاد شدید نسبت به استفاده باشگاه‌های پرطرفدار فوتبال کشور از ارز دولتی برای پرداخت بدهی بازیکنان خارجی خود، گفت: این اقدام باشگاه استقلال که اخیرا رسانه‌ای شده به هیچ وجه قابل دفاع نیست و مسئولان وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در این باره باید پاسخگوی مجلس باشند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این اقدام باشگاه استقلال در چنین شرایط  اقتصادی هیچ جای توجیه ندارد، افزود: در مقطع کنونی که کشور با مشکل جدی ارز آوری مواجه است نباید ارز دولتی صرف چنین موارد پیش پا افتاده‌ای شود. در چنین شرایطی حتی به خدمت گرفتن بازیکن خارجی نیز در این شرایط منطقی به شمار نمی‌آید.

با شدت گرفتن انتقادها به نظر می‌آید یک چالش بزرگ پیش روی بانک مرکزی و وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به شدت از این اتفاق ناراضی هستند بنا دارند با ارسال نامه ای به هیات رئیسه مجلس خواستار بررسی دخارج از نوبت این اتفاق شوند که بانک مرکزی با کدام مجوز (بر اساس گفته های حسن زمانی) به باشگاه استقلال ارز دولتی داده است تا آنها بدهی‌های خارجی خود را بپردازند؟!

ظاهرا تعدادی از نمایندگان منتقد این اتفاق، در تدارک امضای نامه‌ای هستند که از طریق آن بتوانند وزیر ورزش و رئیس کل بانک مرکزی را به صحن علنی احضار کنند تا مشخص شود باشگاه استقلال با استفاده از کدام مجوز قانونی توانسته است ارز دولتی خود را تامین کند تا بدهی مامه تیام و سرور جپاروف را بپردازد تا آنها متقاعد شوند برای امضای قرارداد با استقلالی‌ها پای میز مذاکره بنشینند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها