"عیران عیتصون" رئیس سابق برنامه ریزی سیاسی در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مسئولان این رژیم را از فرجام ناخوشایند ورود به جنگ مستقیم با جمهوری اسلامی ایران برحذر داشت و تأکید کرد که مراکز حیاتی در سرزمین های اشغالی، به طور گسترده و بی سابقه‌ای ویران خواهد شد.

اسرائیل توان مقابله با ایران را ندارد

به گزارش قدس آنلاین، «عیر عتصیون» گفت: در حال حاضر سوریه بیش از هر زمانی مستعد تهدید آفرینی علیه اسرائیل است و تل آویو آنجا در حال جنگ آرام است، ولی ممکن است شرایط به شدت بحرانی شود.

«عتصیون» در گفت‌وگو با روزنامه «هاآرتس« افزود:روس‌ها تاکنون مانع ورود اسرائیل به جنگی ویرانگر با ایران در سوریه شده‌اند.

این مسئول سابق رژیم صهیونیستی معتقد است: اسرائیل در قبال حضور ایران در سوریه عاجز است و نخواهد توانست مانع از این حضور شود. تحقق این هدف خارج از توان و قدرت اسرائیل است. او هشدار داد: اصرار بر این موضوع، منجر به جنگ در یک فضای بی‌ثبات با ایران و حزب‌الله خواهد شد. عتصیون که به مخالفت با مواضع سنتی دیپلماتیک و امنیتی در این رژیم معروف است؛ می‌گوید: اگر نتایج و عواقب جنگ با حزب الله قابل پیش‌بینی نیست، بالطبع حتی تخیل عواقب و نتایج جنگ با ایران غیر قابل پیش‌بینی و بسیار سخت و دشوار است که می توان نمونه آن را در جنگ هشت ساله میان ایران و عراق دید.

این مسئول سابق صهیونیستی در پایان اذعان کرد: اسرائیل تسلیحات پیشرفته و مدرن در اختیار دارد، ولی ایران از لحاظ ژئوپلتیک و موقعیت استراتژیک، دست برتر را دارد.

منبع: العهد

انتهای پیام/

برچسب‌ها