استاد دانشگاه قم به قدس آنلاین گفت: نسل چهارم انقلاب نیازمند زیرساخت‌های اعتقادی محکمی است تا در برابر شبهات و پدیده‌های نوظهور منفعل نباشد. دکتر مریم معین‌الاسلام با تأکید بر اینکه برای نوجوانان و جوانان از نظر اعتقادی کم کاری کرده‌ایم، افزود: حجاب پدیده‌ای است که نمود بیرونی اعتقادات نسل حاضر است.

 حجاب برند زن ایرانی است/ از ظرفیت هنر برای تعمیق باور زنان به حجاب استفاده کنیم

به گزارش خبرنگار فرهنگی قدس آنلاین، این استاد دانشگاه بازبینی در ساختارسازی نظام اعتقادی جامعه را ضروری دانسته و اظهار کرد: باید تربیت نسلی موحد را مهم بدانیم. استاد دانشگاه قم عبودیت و بندگی جوانان را رمز عبور از میدان شبهات نو عنوان کرد و افزود: باید عبودیت نسل جوان را تقویت کنیم تا در پذیرش احکام و آموزه های اسلام مانند حجاب با تردید برخورد نکنند. این مدرس حوزه با بیان اینکه نسل جوان عابد است ودر مراسم عبادی مانند اعتکاف و ... شرکت می‌کنند اما در پذیرش برخی مسایل دینی با تردید عمل می‌کنند که این نشان دهنده ضعف عبودیت در جامعه است.

  معین الاسلام با بیان اینکه اگر ریشه های درخت ایمان افراد قوی نباشد، میوه نخواهد داد گفت: حجاب بارزترین میوه درخت ایمان زنان است.

مدرس دانشگاه حضرت معصومه(س) نهادهای آموزشی و پرروشی را در تعلیم و تبیین مسأله حجاب کم کار دانست و گفت: نسل نوجوان و جوان ما، چه در مدارس و چه در دانشگاه‌ها، آن گونه که باید با مبانی توحیدی آشنا نمی‌شوند. این کم کاری موجب شده نسل جوان ما با مسایل دینی ازجمله حجاب با مشکل روبه رو شود و گاهی به مقابله با آن برخیزد. تازمانی که عزمی جدی برای اصلاح زیرساخت‌های اعتقادی نسل جوان صورت نگیرد، این معضلات حل نخواهد شد.

 دکتر معین‌الاسلام با بیان اینکه اگر بنیان‌های اعتقادی زنان و دختران ما محکم باشد، حجاب را با عشق می پذیرند، اظهارکرد: نباید عبودیت و بندگی خدا با تلخی در کام نسل جوان ما ریخته شود تا بخواهد برای خروج از مرز عبودیت حجاب را کنار بگذارد.

وی با انتقاد از نگاه سیاسی به مسأله حجاب گفت: مسایلی مانند حجاب نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و دراز مدت دارد، اما اگر به مسایل فرهنگی نگاه سیاسی داشته باشیم با واکنش منفی جوانان مواجه می شویم. معین الاسلام با اشاره به اینکه این نگرش به مسایل فرهنگی موجب تنش در جامعه شده، تصریح کرد: باید آستانه تحمل خود را در برابر خواسته‌ها و پرسش‌های جوانان بالاببریم. وی با بیان اینکه حجاب نمود بیرونی ایمان زن مسلمان است، افزود: دشمن برای تغییر ذائقه زنان درباره حجاب زیرکانه عمل می‌کند. وظیفه ما در برابر این برنامه‌های هدفمند غرب این است که از حالت منفعل خارج شویم و به صورت کارشناسی اقدام کنیم.

استاد دانشگاه قم به ضرورت استفاده از ابزارهای هنری و فرهنگی در تبیین مساله حجاب اشاره کرد و گفت: باید از ظرفیت هنر برای تعمیق باور زنان به حجاب استفاده کرد، زیرا حجاب برند زن ایرانی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها