رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی گفت: مدیریت نادرستی که برای آب وجود داشت کم‌آبی را به بحران تبدیل کرد که آثار آن صنعت را هم تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مدیریت نادرست کم‌آبی را به بحران تبدیل کرده است

رضا حمیدی در گفت‌وگو با  تسنیم اظهار داشت: وضعیت اقتصادی ما در سال 97 بستگی بسیار زیادی به تصمیمات دولتی دارد دولت می‌تواند با برخی از تصمیمات وضعیت را بهتر کرده و با برخی از سیاست‌گذاری‌ها آن را بدتر کند.

وی بیان کرد: البته بنده امیدی ندارم که این دولت بتواند تصمیمات رو به بهبودی بگیرد و تنها امید این را داریم که وضعیت رو به پسرفت نرود و البته این مسئله نافی این نیست که ما سال سختی را پیش رو داشته باشیم.

رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی با بیان اینکه یکی از مشکلات بسیار مهم ما در استان بحران آب است، خاطرنشان کرد: متأسفانه مدیریت درستی در حوزه آب وجود ندارد و بحران آب علاوه بر کشاورزی می‌تواند روی صنعت هم تأثیر بسیار زیادی داشته باشد.

حمیدی خاطرنشان کرد: بخش زیادی از بحران آب به علت نبود مدیریت در مصرف است به عنوان مثال 50 درصد آب مصرفی در کشاورزی هرز رفته و می‌توان با مدیریت از آن استفاده بهینه کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه باید گفت اگر امروز جنگ بین چند استان و یا در سطح روستاها برای آب آغاز شده اما با ادامه این روند روزی می‌رسد که چند صد نفر بر اث4ر بی‌ابی و یا اثراتی که بر اقتصاد دارد جان خود را از دست می‌دهند.

رئیس انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی تصریح کرد: برای بهبود وضعیت کنونی باید مسئولان دولتی توصیه‌های مقام معظم رهبری را مورد توجه بیشتری قرار دهند و در راستای آن عمل کنند که متأسفانه هم اکنون اینگونه نیست.

برچسب‌ها