ارتش کویت در واکنش به اعتراضات اخیر در عراق اعلام کرد که اوضاع امنیتی کویت در وضعیت طبیعی قرار دارد و اقدامات ارتش در مرزهای دو کشور اقداماتی احتیاطی و پیشگیرانه است.

ارتش کویت به اعتراضات اخیر در عراق واکنش نشان داد

به گزارش قدس آنلاین، ارتش کویت در واکنش به تحولات عراق و شکل گیری اعتراضات مردمی در استان های جنوبی این کشور که با کویت مرز مشترک دارند، تأکید کرد که اوضاع امنیتی در کویت طبیعی است.

فرماندهی ستاد ارتش کویت در صفحه توییتر خود اعلام کرد که تحولات اخیر در مرزهای شمالی کویت یک موضوع داخلی مربوط به کشور همسایه است و اقدام ارتش و نهادهای امنیتی در مرزهای شمالی فقط اقداماتی احتیاطی است.

فرمانده ستاد ارتش کویت به همراه شماری از فرماندهان نظامی و امنیتی این کشور از منطقه شمالی کویت بازرسی کرده و از میزان آمادگی نیروهای مستقر در این مناطق مطلع شدند.

روز گذشته نیز یک منبع امنیتی کویتی گفته بود اوضاع امنیتی در مرزهای دو کشور با ثبات همراه است با این حال برای افزایش میزان امنیت وزارت کشور کویت دستور داده ۴۰۰ نیروی امنیتی به مرزهای مشترک دو کشور اعزام شوند.

این منبع تأکید کرده بود هدف وزارت کشور کویت از این اقدام تامین امنیت مرزهای خود است و آنچه در عراق رخ می دهد یک مسأله داخلی این کشور است.

منبع: خبرگزاری مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها