قدس انلاین: فرماندهی انتظامی خراسان رضوی گفت: موضوعاتی چون عفاف و حجاب، خط قرمز نظام جمهوری اسلامی است و اجازه نخواهیم داد که با نقشه‌های شوم زیر سوال برود.

عفاف و حجاب، خط قرمز جمهوری اسلامی است
 سردار قادر کریمی که در آیین اختتامیه اولین جشنواره چادرهای آسمانی و در محل تالار شهر مشهد، پیرامون بحث عفاف و حجاب سخن می‌گفت، اظهار کرد: موضوعاتی همچون عفاف و حجاب، خظ قرمز نظام جمهوری اسلامی است و به کسی اجازه نخواهیم داد که بخواهد با نقشه‌های شوم، عزت و اقتدار زنان جمهوری اسلامی را زیر سوال ببرد. به علاوه همان‌گونه که دیدیم، زنان مومنه و عفیف ما، گروهی و دسته‌جمعی در روزهای گذشته حضور یافتند، نماد حجاب را به رخ دنیا کشیدند و این افتخاری است که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی از آن برخوردار است.
وی افزود: زنان و مردان استان خراسان تا به امروز مدافع عفاف و حجاب اسلامی بوده‌اند و فریضه امر به معروف و نهی از منکر نه تنها در استان خراسان فراموش نشده، بلکه سازمان‌ها، دستگاه‌ها و خواهران و برادران این امر را به عنوان واجب فرهنگی می‌دانند وهمیشه در صحنه حضور دارند.
فرماندهی انتظامی استان ضمن بیان این موضوع که نیروی انتظامی معتقد است در این زمینه هم به صورت ایجابی و هم سلبی ورود پیدا کند، عنوان کرد: ما باید به عنوان یک سرباز وظایفه خود را در خصوص امنیت اخلاقی، عفاف و حجاب انجام داده و اجاز ندهیم دشمنان بتوانند عرض اندام کنند و فضای جمهوری اسلامی را به سمتی ببرند که مد نظر دشمنان نظام است. همچنین تلاشمان این است که دست در دست هم داده و بتوانیم با امور اجتماعی و فرهنگی، مباحث عفاف و حجاب را چه در مردان و چه در زنان بصیرت‌افزایی و روشنگری کنیم.
سردار کریمی خاطرنشان کرد: نظام ما نظام جمهوری اسلامی و نظام شهدا است و انسان‌هایی به خاطر عفاف و حجاب جان خود را تقدیم کردند تا امروز نظام بتواند در دنیا در مباحث دینی، عرفی و قانونی سر بلند کند. لذا برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، علاوه بر اقدامات پیشگیرانه، جوامع هدف مثل مدارس، مساجد، دانشگاه‌ها، ادارات و غیره را جزو دستور کار خود قرار داده‌ایم.
وی اظهار کرد: سازمان‌هایی چون سپاه پاسداران، بسیج، سازمان تبلیغات، شهرداری مشهد، آموزش و پرورش، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، صدا و سیما، اوقاف و امور خیریه و امور مساجد، حوزه هنری و سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در این عرصه در برگزاری جشنواره چادرهای آسمانی نقش داشتند.
در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی، رئیس سازمان قضائی استان با اشاره به این که عفاف و حجاب از ضروریات دین اسلام است، بیان کرد: بر طبق شواهد تاریخی، در همه اقوام، حتی ایران پیش از اسلام حجاب مورد توجه بوده است؛ زیرا که ارزش‌های انسانی و دینی امر می‌کرد تا این شئونات رعایت شود.
وی ادامه داد: هجوم فحشا و منکرات به گونه‌ای شد که آن‌هایی که کمتر به مواضع حجاب توجه داشتند، در صف مقدم آسیب قرار گیرند و کسانی که فاقد مبانی دینی بودند، همچون غرب، همه چیز خود را از دست دادند. ضمن این که سه تن از افراد، یعنی رضاخان در ایران، آتاتورک در ترکیه و فرانکو در اسپانیا،  تحت تاثیر غرب قرار گرفته و تصمیم به مبارزه با مذاهب گرفتند.
اسماعیلی ضمن اشاره به واقعه قیام مردم مشهد در اعتراض به دستور کشف حجاب خاطرنشان کرد: چنین روزها و ارزش‌هایی را باید گرامی داشت؛ چرا که چنین وقایعی، تاریخ و فرهنگ ما را ساخته است. ضمن این که امروز نیز برگزاری چنین برنامه‌هایی خود دارای ارزش است.

برچسب‌ها