نتایج یک نظرسنجی عمومی در سرزمین های اشغالی، نشان داد که اکثر "اسرائیلی‌ها" (۴۴ درصد) بر این باورند که حماس در درگیری اخیر پیروز میدان بوده و دست بالاتری نسبت به رژیم صهیونیستی دارد، در مقابل ۲۷ درصد معتقدند که "اسرائیل" پیروز شده است.

به گزارش قدس آنلاین، این نظرسنجی که توسط وب سایت عبری زبان «والا» منتشر شده است، نشان می‌دهد: که اکثر اسرائیلی‌ها،  یعنی ۶۱ درصد آنها معتقدند که آتش‌بس با حماس، یک تصمیم اشتباه بوده و اسرائیل نباید به آتش‌بس تن می‌داد، این در حالیست که ۲۷ درصد از آنها از این آتش‌بس حمایت کرده اند .

همچنین یک نظرسنجی که توسط موسسه  «پانلس پولتیکس» انجام شده است، نشان می‌دهد: ۵۸ درصد از  اسرائیلی‌ها به سیاست حکومت این رژیم در قبال غزه ناراضی هستند و بدان اعتماد ندارند. آماری دیگر نشان می دهد،  ۴۵ درصد از آنها از اقدام نظامی گسترده علیه غزه پشتیبانی می کنند و ۳۷ درصد آنها مخالف هستند.

گفتنی است پیش‌تر مقاومت فلسطین شنبه گذشته در پاسخ به تجاوزات رژیم اشغالگر صهیونیستی به غزه که منجر به شهادت دو کودک و زخمی شدن تعدادی از شهروندان فلسطینی دیگر شد، دهها موشک به سوی شهرک‌های صهیونیستی در مرز غزه شلیک کردند.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

انتهای پیام/

برچسب‌ها