سید حسین نقوی حسینی اظهار داشت: بسته پیشنهادی اروپا بایستی خسارت‌های ناشی از خروج آمریکا از برجام را جبران کند . شرکت‌های اروپایی علی‌رغم ادعاهای دولت‌های خود در حال خروج از ایران هستند و این امر نشان می‌دهد، که اروپایی‌ها عملاً هیچ اقدامی در جهت ادامه حضور این شرکت‌ها ندارند.

لزوم جبران خسارت‌های ناشی از خروج آمریکا از برجام در بسته پیشنهادی / ظاهرسازی اروپا در حفظ برجام

سید حسین نقوی حسینی در مصاحبه با خبرنگار سیاسی «قدس آنلاین» درباره الزامات ارائه بسته پیشنهادی اروپایی‌ها به ایران و لزوم اقدامات حمایتی دولت از اقتصاد و معیشت مردم در دوره تحریم‌ها، اظهار داشت: موضوع بسته پیشنهادی اروپایی‌ها کاملاً شفاف است و حتماً باید بخش ضمانتی در آن گنجانده شود. بخش مهم بسته پیشنهادی اروپا بایستی مربوط به خسارت‌های ناشی از خروج آمریکا از برجام باشد که متوجه ایران است. همچنین باید در این بسته پیشنهادی، خسارات جبران شود.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: شرکت‌های اروپایی علی‌رغم ادعاهای دولت‌های خود در حال خروج از ایران هستند و این امر نشان می‌دهد، که اروپایی‌ها تنها در ظاهر در پی حفظ برجام هستند و ادعای پایبندی به این معاهده را دارند و عملاً هیچ اقدامی در جهت تداوم و پیشبرد آن و ادامه حضور شرکت‌های بزرگ اروپایی در ایران ندارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس همچنین با اشاره به لزوم اقدامات حمایتی دولت در دوره فشار تحریم‌ها، افزود: دولت باید نابسامانی‌های اخیر در اقتصاد و بازار ارز را هر چه سریعتر حل کند. مسئولان بایستی راهکارهای مقابله با اقدامات آمریکا را درنظر داشته باشند و بر اساس آن برای آینده برنامه‌ریزی کنند.  البته در همین راستا، طرحی با عنوان «حمایت از اقتصاد ملی و مقابله با اقدامات آمریکا» در  فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس مجلس آماده شده ولی اتز آنجا که مذاکرات دولت با اروپایی‌ها ادامه دارد، فراکسیون تشخیص داد که این به جریان انداختن این طرح مشکلات زیادی ایجاد می‌کند و نمی‌توانیم ناگهانی در حوزه طلا و ارز، واردات و صادرات بدون توجه به قوانین دیگر تصمیم بگیریم. همین عامل مشکلات دیگری را در پی خواهد داشت به همین دلیل فعالا انرا به تأخیر انداخته‌ایم. با تمام این تفاسیر به دولت توصیه می‌شود تعلل را کنار بگذارد و اقدامات متقابل را در مورد نقض برجام آغاز کند.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها