قدس آنلاین-ساحل عباسی:سید جواد ساداتی نژاد می‌گوید سیاستهای اقتصادی دولت همانند گل زدن به خود است، زمانی که دولت با چنین وضعی مواجه است یعنی در مسیری که طراحی کرده بود موفقیتی کسب نکرد و با عهد شکنی دشمن مواجه شده است. به نظر می رسد اولین اولویت دولت باید تغییرکادر اقتصادی باشد چرا که یقیناً با تیمی که قرار بود براساس ظرفیت‌های برجام اقتصاد کشور را اداره کند نمی‌توان وضع موجود را مدیریت کرد.

 روحانی تغییر رویکرد را به عرصه عمل بکشاند /با تیمی که قرار بود براساس ظرفیت‌های برجام کشور را اداره کند نمی‌توان وضع موجود را مدیریت کرد.

دکتر سید جواد ساداتی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی قدس آنلاین، با بیان اینکه تغییر تیم اقتصادی دولت خواسته ای است که قبل از مشکلات ارزی نیز عنوان شده بود گفت:  اظهار نظر عمده کارشناسان اقتصادی، تحلیلگران سیاسی و قاطبه مردم و افرادی که سابقه مدیریت دارند بر ضرورت تغییر تیم اقتصادی کشور تاکید دارد به نحوی که از آن به عنوان یک ضرورت یاد می‌شود. درخواست تغییر تیم اقتصادی دولت نه به دلیل خروج ترامپ از برجام یا افزایش قیمت ارز و سکه بوده بلکه بسیاری از کارشناسان و عموم مردم پیش از این مسائل نیز بر ناتوانی تیم اقتصادی دولت تاکید داشته و خواستار تغییرات جدی دراین حوزه بودند.

وی اقتصاد کشور را به بازی فوتبال تعبیر کرده اظهار داشت: اقتصاد امروز کشور همانند بازی فوتبالی است که مربی برای افزایش کارآیی بازیکنان و بهره وری بیشتر و دست یافتن به اهداف خود باید تغییراتی در حمله یا در سایر بازیکنان ایجاد کند و گرنه با خطراتی مواجه می‌شود.  گذر از بحران‌های اقتصادی و تکیه بر توانایی‌های داخلی مهمترین اولویتی است که رئیس جمهور همانند یک مربی فوتبال باید با تغییر بازیکنان خود به دنبال آن باشد از این رو تغییر تیم اقتصادی دولت یک ضرورت ویژه به شمار می‌رود.

ساداتی نژاد با بیان اینکه اهداف دولت حول محور برجام بود تصریح نمود: متأسفانه دولت آقای روحانی  برجام را بزرگترین رویداد و دستاورد خود قرار داد به نحوی که برجام ستون اصلی دستور کار دولت بود بنابراین عموماً مسیری که دولت برای اهداف خود متصور شده بود حول محور برجام بود تا استفاده از ظرفیت‌های داخلی و افزایش بهره‌وری‌های ملی. اهداف دولت همه در سبد برجام چیده شد که با خروج ترامپ از برجام دستاوردهای دولت علی رغم اینکه بعد از توافق برجام تا کنون نیز توفیقی در رفع تحریم ها ندیدیم اما عملا از دست رفت و دولت با دستی خالی در برابر مردم قرار گرفت.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی درباره دلایل لزوم تغییر تیم اقتصادی دولت گفت: سیاستهای اقتصادی دولت همانند گل زدن به خود است،  زمانی که دولت با چنین وضعی مواجه است یعنی در مسیری که طراحی کرده بود موفقیتی کسب نکرد و با عهد شکنی دشمن مواجه شده است.  به نظر می رسد اولین اولویت دولت باید تغییرکادر اقتصادی باشد چرا که یقیناً با تیمی که قرار بود براساس ظرفیتهای برجام اقتصاد کشور را اداره کند نمی‌توان وضع موجود را مدیریت کرد.

وی افزود: به نظر می‌رسد انتظار تغییر کادر اقتصادی دولت انتظار نادرستی نیست بنابراین امید می‌رود دولت دراین امر با دقت نظر بیشتری و با اشراف به مسائل و موضوعات نیروهایی را وارد حوزه اقتصاد کشور کند که کارآزموده و متخصص باشند. کشور امروز نیازمند آرایش جدیدی از اعضای اقتصادی دولت است تا این تیم براساس خروج آمریکا از برجام تصمیماتی را اتخاذ نماید تا به ترامپنشان دهد که ما نیز در برابر تغییر مسیر یک باره این کشور راهکار و تغییر رویکرد خود را در دستور کار قرار می‌دهیم. مسلماً تغییر در حوزه داخلی پیام خوبی به ترامپ و دولتمردان غربی خواهد بود.

دکتر ساداتی نژاد تغییر رویکرد آقای روحانی از حرف تا عمل را خواستار شده افزود: انتظار می‌رود آقای روحانی با توجه به سخنان اخیر خود و اظهار تواضع و درخواست کمک از همه نیروهای دلسوز کشور رویکرد خوب خود را با تغییر نیروها و استفاده از نیروهای جهادی خدمت گذار به منصه ظهور برسانند. این تغییر رویکرد باید از حوزه گفت‌وگو به حوزه عمل کشیده شود چرا که ما در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند انسجام و وحدت داخلی هستیم. مسلما آنچه باید مورد توجه آقای روحانی قرار بگیرد دوری از نگاه سیاسی و باندی وجناحی است. آنچه می‌تواند تفاوت سخنان و رویکرد آقای روحانی را نشان دهد تبلور آن در عمل است که سخنان رئیس جمهور تنها در حد حرف و شعار باقی نماند.

وی خاطر نشان شد: مسلما نگاه همه ما به شخص رئیس جمهور است چرا که ایشان باید به صورت اساسی وارد انتخاب‌های سازنده و مؤثر مسوولین برای گذر از بحران‌های اقتصادی باشد. بی شک آقای روحانی شناخت خوبی از شرایط موجود دارند بنابراین ایشان بهتر از یکایک ما متوجه ضرورت حفظ و افزایش انسجام در کشور هستند. ایشان می‌دانند برای عبوراز این گردنه سخت اقتصادی نیازمند استفاده از مدیران شایسته‌ای هستیم که فارغ از مباحث سیاسی اصلی‌ترین دغدغه آنها حل مشکلات کشور باشد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر همت آقای روحانی در گذر از مشکلات ایجاد شده خاطر نشان شد: انتخابی فراجناحی شروع بسیار خوبی برای ایجاد انسجام و تحقق سخنان رئیس جمهور است. مسلماً اولین فردی که باید آغاز گر این وحدت و شایسته سالاری درکشور باشد شخص آقای روحانی است تا در عرصه عمل با اجماع ملی بتوانیم شاهد یک تغییر اساسی و رویکرد مهم در مقابله و مبارزه با دشمنان و بدخواهان داخلی باشیم. لذا انتظار می‌رود مجموعه سیاسیون، رسانه‌ها و مطبوعات با درک شرایط موجود در صحنه کمک رسانی به هم حاضر شوند و با تغییر تیم اقتصادی دولت زمینه را برای حضور تیم  چابک و آماده‌ای فراهم کنند که قادر به بهره‌مندی از مدیران شایسته و حرکت دادن همه نیروها در گذر از بحران‌های پیش روی اقتصادی باشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها