علیرضا سلیمی اظهار داشت: مسؤولان دولتی کشور را درباره وضعیت برجام، بلاتکلیف رها کرده‌اند. اینکه ما می‌توانیم در مذاکرات با اروپایی‌ها درباره شروط خود چانه‌زنی کنیم و آنها روی ایران حساب ویژه‌ای باز می‌کنند، به همان قدرت دفاعی و موشکی‌مان برمی گردد.

وقت کشی اروپایی‌ها در مذاکرات / تیم مذاکره کننده سخنان رهبر انقلاب را مدنظر قرار دهند

علیرضا سلیمی در مصاحبه با «قدس آنلاین» درباره بسته پیشنهادی اروپا درباره برجام و اذعان وزیر خارجه مبنی بر عدم اقدام عملیاتی در این زمینه از سوی اروپایی‌ها، اظهار داشت:  مسئولان دولتی کشور را درباره وضعیت برجام، بلاتکلیف رها کرده‌اند. ما از ابتدا به دولت درباره اینکه مراقب وقت کشی اروپایی‌ها در مذاکرات باشند، اشاره کردیم. باید چند ماه زمان بگذرد تا متوجه این اشتباه شده و برای مذاکره زمان مشخصی تعیین کنند؟

 نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی همچنین افزود: پس از اقدامات آمریکایی‌ها علیه کره شمالی، این کشور فوراً موضع خود را تغییر داد. اگر آمریکایی‌ها در دوره‌ای با ایران مذاکره کردند، به این خاطر بود که ما از توان هسته‌ای فوق العاده‌ای برخودار بودیم و در حال حاضر هم اگر دوباره بحث مذاکره جدید را پیش می‌کشند به دلیل قدرت موشکی است. دولت باید در مذاکرات ضمن تعیین محدودیت زمانی، ارائه تضمین‌های عملی برای پیشبرد برجام از سوی اروپایی‌ها را درنظر داشته باشد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس ادامه داد:اینکه ما می‌توانیم در مذاکرات با اروپایی‌ها درباره شروط خود چانه‌زنی کنیم و آنها روی ایران حساب ویژه‌ای باز می‌کنند، علتش به همان قدرت دفاعی و موشکی‌مان برمی گردد که اگر این توان هم گرفته شود صد در صد به ما حمله نظامی خواهند کرد.

وی با اشاره به تجربه برجام، افزود: مگر ما در برجام همه چیزمان را نگذاشتیم؟ آیا اینها دست از دشمنی برداشتند؟ امروز آمریکا و اروپا با ما بازی می‌کنند؛ علاوه بر این تحریم‌ها را بازگرداندند تا صنعت هسته‌ای ما را به عقب برگرداندند.

سلیمی همچنین گفت: تیم مذاکره کننده باید سخنان رهبری را مدنظر قرار دهند و درحالیکه مذاکرات با اروپا ادامه می‌یابد اما معطل اروپایی‌ها نشوند.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها