اصفهان- مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: تشکل های صنفی باید به دنبال برقراری امنیت شغلی خبرنگاران باشند و توجه به سختی کار این قشر را در دستور کار خود قرار دهند.

سختی کار خبرنگاران مورد توجه تشکل های صنفی باشد/ تلاش ارشاد برای بیمه خبرنگاران

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام محمدعلی انصاری صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  امروز رسالت مطبوعات با توجه به نیاز همه به اطلاع رسانی دقیق و سریع، رسالت خطیری است، افزود: شاید در بسیاری از زمان‌ها رسانه ها از مسئولان مطالبه گری نمی‌کردند اما در اصفهان این مطالبه گری بسیار خوب انجام شده است.

وی یکی از وظایف رسانه‌ها را بیان کارآمدی و تلاش نظام برای رفع کارشکنی های دشمنان دانست و تصریح کرد:  رسانه ها باید اینکه جمهوری اسلامی توانسته ۴۰ سال فعالیت کند و در میان فتنه‌های دشمن دوام بیاورد را شفاف برای مردم انعکاس دهند، البته این به معنای انتقاد نکردن از کار مسئولان نیست زیرا  به طور قطع مشکلاتی وجود دارد، اما باید در کنار این مشکلات تلاش‌ها و خوبی‌ها را نیز بازتاب دهیم.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تاکید کرد: اطلاع‌رسانی درست و به موقع می‌تواند شکاف‌های تبلیغاتی دشمن را از میان ببرد و این اهمیت کار خبر و خبرنگاران را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه آنچه امروز ما را در دنیا متمایز کرده حوزه ارزشمند فرهنگی است، اظهارکرد: یکی از طمع‌های دشمن برای مبارزه با کشور هجوم به حوزه‌های فرهنگی است که مقام معظم رهبری بارها از این مسئله یادآوری کردند.

حجت الاسلام انصاری یکی از موضوعات بسیار مهمی که دشمنان نیز به آن رسیده‌اند را بستر فرهنگی عنوان کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در این زمینه می‌فرمایند: «فرهنگ مانند هوا است، همه باید آن را تنفس کنیم و فرهنگ از اقتصاد نیز مهم تر است»، بنابراین می توان به این مهم پی برد که رسانه‌ها در فرهنگ نقش بسیار مهمی داشته‌ و دارند.

وی درخصوص کمرنگ شدن هنرهای نمایشی در اصفهان تصریح کرد: نباید کم شدن این هنر را به تغییرمسئولان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرتبط کنیم زیرا تئاتر جزئی از رشته های مادر در حوزه فرهنگ و هنر است که ارتباط معناداری با ادبیات و شعر دارد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ادامه داد: تئاتر در صنعت سینما نیز نقش آفرینی می کند، بسیاری از افرادی که در سینما به فعالیت می پردازند در تئاتر نیز نقش آفرینی می کنند.

انصاری در خصوص حذف تئاتر از رشته های هنرستان هنرهای زیبا، تصریح کرد: حذف رشته تئاتر از این هنرستان موردنظر ما نبوده، اما به دلایل مشکلات فضا و امکانات مورد نیاز برای این رشته و تغییر شیوه آموزشی این رشته حذف شده است ولی به زودی این رشته را به هنرستان بازمی گردانیم.

وی اظهارکرد: تشکل های صنفی باید به دنبال برقراری امنیت شغلی خبرنگاران باشند و توجه به سختی کار این قشر را در دستور کار خود قرار دهند.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به الزام ایجاد تعامل میان بخش های مختلف گفت: در این زمینه باید به ارزش های دینی توجه کرد زیرا اعتقاد داریم که نباید چیزی برخلاف ارزش های مردم رخ دهد، از طرف دیگر نمی توانیم نیازهای مردم را رد کنیم، بنابراین باید ضمن دقت به ارزش ها نیاز های مردم را نیز دریغ نکنیم.

وی با اشاره به تلاش اداره ارشاد برای بیمه خبرنگاران تصریح کرد: بیمه هایی که می‌توان برای خبرنگاران تعریف کرد یکی از طرف انجمن های صنفی خبری و دیگری از طرف اداره کل فرهنگ و ارشاد است و همه تلاش وزارت فرهنگ این است که اهالی فرهنگ و هنر در همه بخش های فرهنگ از خدمات کشور بهره مند شوند.

برچسب‌ها