همزمان با دهه کرامت 88 زندانی جرائم غیر عمد با تلاش خادمان بارگاه منور رضوی و ستاد دیه استان خراسان رضوی آزاد شدند.

فیلم| مراسم آزادی زندانیان جرائم غیر عمد

به گزارش قدس آنلاین، طی مراسمی که در قالب طرح «یا ضامن آهو» با حضور جمعی از خادمان بارگاه حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع)، مددکاران، خانواده‌های زندانیان و تنی چند از مسئولان استانی و کشوری در زندان مرکزی مشهد برگزار شد، 88 زندانی جرایم غیر عمد از زندان‌های استان خراسان رضوی آزاد شدند.
رضا خاکشور؛ عضو هیئت مدیره ستاد دیه و از خادمان بارگاه رضوی در حاشیه برگزاری این مراسم گفت: هر ساله در ایام دهه کرامت و در قالب طرح خداپسندانه یا ضامن آهو با مشارکت خادمان حرم مطهر رضوی 88 زندانی جرائم غیرعمد به برکت ایام دهه کرامت از بند اسارت رهایی یافته و طعم شیرین آزادی را چشیدند.
وی بیان کرد: مبلغ جرایم این 88 زندانی بیش از 2 میلیارد تومان برآورد شده بود که بخش اعظم آن توسط خدام و خیران و بخش دیگری توسط ستاد دیه و کمک‌های مردمی جمع آوری شد. در این اقدام خداپسندانه بیش از 30 زندانی از زندان مشهد و مابقی از زندان‌های استان خراسان آزاد شدند.
مسئول طرح «یا ضامن آهو» با بیان اینکه در سال گذشته زمینه آزادسازی 1050 نفر از زندانیان فراهم شد، افزود: در 3 ماه نخست سال جاری بالغ بر 300 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد آزاد شدند که 5 میلیارد تومان از 15 میلیارد بدهی مالی این افراد با همکاری ستاد دیه، جشن گلریزان و خادمان و خیران تامین اعتبار شد.
وی اظهار کرد: بیش از 90 درصد تحقیقات در مورد استطاعت مالی زندانیان، توسط خدام انجام می‌شود. ضمنا خدام بارگاه منور رضوی به سراغ شاکیان می روند تا بتوانند از شاکیان تخفیف بگیرند که تا کنون مبالغ کلانی از همین راه تخفیف گرفته شده است.

برچسب‌ها