اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، این هفته طی سه روز متوالی میزبان سفرای ۲۰ کشور از نقاط مختلف جهان خواهند بود.

نشست کمیسیون امنیت ملی مجلس با سفرای ۲۰ کشور جهان در بهارستان

به گزارش قدس آنلاین،کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس فردا یکشنبه هفتم مردادماه در نشست مشترک با سفرای برخی کشورهای دارای روابط نزدیک با جمهوری اسلامی ایران، وضعیت روابط دوجانبه و توسعه مناسبات منطقه ای و بین المللی را بررسی می کنند؛ این کشورها عبارتند از «ترکیه، جمهوری آذربایجان، ترکمنستان، سوریه، ونزوئلا و کوبا».

این نشست در عصر روز دوشنبه نیز با حضور سفرای کشورهای «نروژ، سوئد، اسپانیا، چین، ژاپن، روسیه، آفریقای جنوبی، هلند، اتریش، آلمان و انگلیس» در محل مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

در نهایت، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس روز سه‌شنبه میزبان سفرای «عراق، پاکستان و افغانستان» خواهند بود.

سیدحسین نقوی حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هدف از برگزاری این نشست‌ها را بررسی روند مناسبات جمهوری اسلامی ایران با این کشورها، توسعه دیپلماسی پارلمانی و ارزیابی آینده روابط اقتصادی با این کشورها اعلام کرد.

به گفته نقوی حسینی، اعضای این کمیسیون این هفته همچنین در نشست مشترک با دو کمیسیون حقوقی و قضایی و اقتصادی مجلس، موضوع امنیت تولید و سرمایه‌گذاری داخلی به ویژه در حوزه «پوشاک» را به عنوان بخش مولد اقتصاد کشور بررسی خواهند کرد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها