قدس آنلاین-رضاطلبی :عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: آموزش های فنی وحرفه ای که نشان دهنده معیار توسعه هرجامعه در حوزه مهارت است باید در مناطق روستایی گسترش یابند.

توجه جدی به توسعه آموزش های فنی و حرفه ای در مناطق روستایی استان خراسان رضوی

دکتر رضا شیران خراسانی  به قدس انلاین افزود: ارایه آموزش در جامعه جایگاه ارزنده ای دارد و اگر تمایل داریم جامعه ما مسیر صعودی توسعه و پیشرفت را همچنان ادامه بدهد باید به موضوع آموزش فنی و حرفه ای توجه ویژه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: اگر موضوع آموزش مهارت ها در روستا ها مورد توجه جدی مسئولان قرار بگیرد، باعث خواهد شد اقشار روستایی که اغلب طبقه مستضعف جامعه هستند، توانمند گردیده و دارای مهارت شوند و طبیعتا بازار در این شرایط به سمت آنها سوق پیدا خواهد کرد و باعث می شود علاوه بر اینکه از حیث اشتغال مستقل شوند از مهاجرت به شهرها برای انجام فعالیت های خدماتی نیز اجتناب نمایند.

شیران با اشاره به این نکته که ایجاد کارگاه های فنی و حرفه ای، کارآفرینی و اشتغال زایی در روستاها نسبت به شهر ها ارزانتر است ، اظهار داشت: برای نهادینه شدن آموزش ها در مناطق روستایی باید از دوران کودکی فرآیند آن آغاز شود تا فرزندان روستاییان که درآینده وارد جامعه می شوند با این ذهنیت که از مهارت های کافی برخوردار هستند ، در مسیر ایده پردازی، کارآفرینی ، تولید و اشتغال گام بردارند.

وی اظهار داشت: در موضوع توانمندسازی مهارتی باید به حوزه عشایر نیز توجه شود تا در زمینه های گوناگون از جمله صنایع دستی ارتقا پیدا کنند، زیرا اگر بخواهیم از حاشیه نشینی شهرها جلوگیری کنیم توجه به عشایرنشینان و روستاییان بسیار حائز اهمیت می باشد.

برچسب‌ها