قدس آنلاین:رئیس دادگستری تربت جام گفت: با افزایش قضات در دادگستری زمان رسیدگی به پرونده‌های ورودی نسبت به گذشته کاهش چشمگیری یافته است.

کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های ورودی دادگستری تربت جام

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛  عارفی نیا رئیس دادگستری تربت جام افزود: روند رسیدگی به پرونده‌ها به دو ماه و نیم کاهش یافته است و یکی از وظایف مهم دادگستری پاسخگویی به مطالبات و ارتقا سطح دانش و آگاهی مردم نسبت به قوانین است.

وی  ادامه داد : برای پیشگیری از جرایم و آشنایی آحاد جامعه به حقوق افراد وظیفه داریم درجمع مردم حاضر و مسایل ضروری را مطرح واطلاع رسانی کنیم.

رئیس دادگستری تربت جام گفت : مردم به لحاظ عدم آگاهی کامل از قوانین در معرض خطرات مهمی قرار میگیرند که موجب پرداخت هزینه‌های سنگین می‌شود.

عارفی نیا گفت: قراردادهای عادی، قولنامه‌ای قراردادهایی هستند که به عنوان دلیل وسند، قابل استناد در ادارات دولتی و محاکم نیستند وقانون می‌گویداین کاغذعادی هیچ ارزش و اعتباری ندارد.

وی افزود: خطر بعدی که در این گونه معاملات وجود دارد ممکن است یک ملک به چند نفرفروخته شود و کلاهبرداری صورت گیرد و چون کروکی زمین مشخص نیست امکان انکار سندعادی توسط فروشنده هست.

رئیس دادگستری تربت جام گفت: مردم در انجام معاملات عادی حتما میزان زیادی ازپرداخت وجه را در موقع تنظیم سند رسمی در دفترخانه‌ها موکول کنند تا دچار خطرات نشوند و این روند احتمالات و خطرات را به صفر می‌رساند.

برچسب‌ها