«محمد القبلی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن تأکید کرد حمله پهپادی به فرودگاه ابوظبی و تأسیسات امارات این پیام را برای متجاوزان دارد که آنها هر قدر هم که به تجاوز و جنایت های خود علیه مردم بی دفاع یمن ادامه دهند، از حملات نیروهای یمنی در امان نخواهند بود.

حمله پهپادی به فرودگاه ابوظبی، نمایش قدرت یمن بود/ ائتلاف سعودی راهی جز شکست و یا پذیرش آتش‌بس ندارد

«محمد القبلی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین‌الملل قدس‌آنلاین با اشاره به اینکه حمله اخیر نیروهای یمنی به فرودگاه ابوظبی بر اقتصاد و امنیت امارات تأثیرگذار است گفت: حمله پهپادی به فرودگاه ابوظبی و تأسیسات امارات این پیام را برای متجاوزان دارد که آنها هر قدر هم که به تجاوز و جنایت های خود علیه مردم بی دفاع یمن ادامه دهند، از حملات نیروهای یمنی در امان نخواهند بود و ما می توانیم عمق خاک آنها را هدف قرار دهیم. اصابت پهپاد یمنی به فرودگاه ابوظبی، دستاور استراتژیک بسیار مهمی است که قطعاً بر اقتصاد امارات تأثیرگذار خواهد بود.

عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در رابطه با سخن مقامات یمنی در مورد اینکه عملیات نیروهای این کشور از مرحله دفاعی وارد مرحله هجومی شده است افزود: انتقال نیروهای یمنی از مرحله دفاع به مرحله هجوم و حمله به مفهوم آن است که توان و قدرت نیروهای یمنی روز به روز افزایش یافته و حملات وحشیانه دشمن نتوانسته قدرت نیروهای یمن را از بین ببرد و این تجاوز تأثیری بر اراده یمنی‌ها در مقاومت ندارد. ارتش و کمیته‌های مردمی یمنی از توان نظامی و موشکی بازدارنده ای برخوردارند که متجاوزان را به شدت نگران کرده است؛ به ویژه آنکه ما امروز می‌توانیم عمق پایتخت‌های آنها را هدف قرار دهیم.

محمد القبلی تأکید کرد: نیروهای متجاوز ائتلاف به ویژه اماراتی‌ها، حمل و نقل دریایی یمن را هدف قرار می‌دهند تا بندرگاه‌ها را تعطیل کنند. تنگه باب المندب از اهمیت راهبردی و ژئوپلتیک به سزایی برخوردار است؛ از این رو آمریکا و دست نشاندگان سعودی و اماراتی آن می‌خواهند با حضور نظامی در این تنگه و استقرار ناوچه‌های جنگی و ایجاد پایگاه‌های نظامی، این تنگه را به اشغال خود درآورند ولی با مقاومت مردم و نیروهای یمنی مواجه شده اند و در تحقق این هدف شوم خود موفق نخواهند بود.

وی هدف عربستان از تعلیق حرکت کشتی‌های خود از تنگه باب المندب را وارد کردن طرف‌های خارجی دیگر به جنگ علیه یمن عنوان کرد و گفت: عربستان سعودی می‌خواهد با این کار این گونه جلوه دهد کرد که یمن برای کشتیرانی بین‌المللی یک تهدید است. آنها می‌خواهند از این طریق طرف‌های خارجی را تحریک کند تا وارد این جنگ شده و ائتلاف متجاوز شکست خورده را از منجلابی که در آن فرو رفته است نجات دهند.

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن در پایان تأکید کرد: در خصوص مرحله پیش رو باید بگوییم که آمریکا و ائتلاف متجاوز سعودی می‌خواهند با هر وسیله‌ای که شده، مردم یمن را تسلیم خود کرده و اراده آنها را در مقاومت دشمن سست کنند، از این رو به تجاوز و محاصره خود علیه این مردم بی دفاع ادامه خواهند داد، ولی ما به آنها می‌گوییم که دو گزینه بیشتر مقابل شما وجود ندارد: یا آنکه در قبال تلاش‌ها برای مصالحه و آتش بس تسلیم شوید و یا آنکه طعم شکست را به دست ارتش و کمیته‌های مردمی یمن بچشید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها