قدس انلاین : مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: تربت جام برای حفظ انقلاب، ۶۳۰ شهید و یک هزار و ۲۰۰ جانباز شیعه و اهل سنت را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

وجود ۱۲۰۰ جانباز شیعه و اهل سنت در تربت جام
حجت‌الاسلام حسین معصومی ظهر امروز در همایش بزرگ خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران این شهرستان که در بنیاد شهید تربت جام برگزار شد؛ با اشاره به‌سخن شهید آوینی، گفت: شهادت تنها لایق شهدا و اجر و مزد جهاد است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با اشاره به‌فتنه‌های دشمنان انقلاب و نظام؛ تصریح کرد: امروز همه دشمنان انقلاب از جمله معاندین، آمریکا، اسرائیل، ارتجاع عرب و عوامل داخلی جمع شدند و همه توان خود را به‌کار گرفتند تا مردم را بترسانند، بین مردم، مسؤولان و شهدا فاصله ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن از ایجاد فتنه و توطئه دست‌بردار نیست، میزان خدمات دولت و نظام به‌مردم در سایر حوزه‌ها نسبت به‌دوران انقلاب قابل مقایسه نیست و باید همه مردم به‌خصوص خانواده شهدا و ایثارگران مراقب نقشه دشمنان باشند تا از این گردنه و پیچ تاریخی عبور کنیم.

معصومی با اشاره به‌مطالبات جانبازان زیر ۲۰ درصد؛ گفت: این گروه از جانبازان، مشکل درمان ندارند و از سهمیه ۵ درصدی اشتغال استفاده می‌کنند، همچنین، با اولویت، وام مسکن به‌آنان ارائه می‌شود و همچنان منتظر مصوبات مجلس برای رفاه این عزیزان هستیم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: تربت جام برای حفظ انقلاب، ۶۳۰ شهید و یک هزار و  ۲۰۰ جانباز شیعه و اهل سنت را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

برخی از گلزارهای شهدا در خراسان رضوی در شان مقام شهدا نیست

در ادامه این مراسم، مشاور استاندار خراسان رضوی در امور ایثارگران گفت: با تدبیر استانداری و بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان هر هفته برای پاسخگویی به‌مطالبات خانواده شهدا و ایثارگران به‌یکی از شهرستان‌های خراسان در قالب هیاتی سفر می‌کنیم تا ایثارگران نظرات و دغدغه‌های خود را به‌صورت چهره به‌چهره بیان کنند.

حسن فتحی‌نیا افزود: اعتقاد و باورمان این است که در مقام سپاسگزاری از خانواده شهدا و ایثارگران تلاش می‌کنیم و این یک وظیفه است که از برکت شهدا و ایثارگران امنیت حاصل شده و همه آحاد جامعه بهره می‌برند.

وی با اشاره به‌نشست صمیمی با ایثارگران؛ خاطرنشان کرد: در بحث اشتغال فرزندان ایثارگران، به‌دلیل محدودیت‌ها و ابزارهای قانونی برای جذب آنان از حقوقشان، استانداری و مدیران اجرایی الزامات قانون را را عایت می‌کند‌ و به‌دستور استاندار اگر انحرافی صورت گیرد به‌موقع جلوی آن گرفته و حق ادا می‌شود.

مشاور استاندار خراسان رضوی در امور ایثارگران با اشاره به‌حوزه مسکن و گلزار شهدا؛ ادامه داد: متاسفانه برخی گلزارهای شهدا در این استان در شان و مقام شهید نیست.

فتحی‌نیا در ارتباط با مسکن ایثارگران بیان کرد: از ابتدای انقلاب، شرایطی به‌این سختی نداشتیم و‌ با تعاملی که وجود دارد، مشکل مسکن هم مرتفع می‌شود.

وی تاکید کرد:  مسؤولان، بدهکار ایثارگران هستند و آنچه حق این گروه از اقشار جامعه بوده را ادا نکردند، نیازهای بسیاری روی زمین مانده و ما شرمنده هستیم.

وجود مشکلات بسیار در حوزه اشتغال و معشیت جانبازان تربت جام

در ادامه این مراسم، امام‌ جمعه تربت جام نیز با تشریح مطالبات و دغدغه‌های ایثارگران این شهرستان؛ گفت: در حوزه معیشت و اشتغال برخی از جانبازان، خانواده های شهدا و ایثارگران مشکل دارند‌، به‌عنوان مثال، جانبازان زیر ۲۰ درصد که در اثر گذشت زمان، آثار جنگ‌ بیشتر در وجودشان تاثیر می‌گذارد باید از این بیشتر رسیدگی شوند.

حجت‌الاسلام جواد طاهری افزود: غنی‌ترین فرهنگ ترویج ایثار و شهادت، فداکاری است.

وی تصریح کرد: انتظار است، بودجه‌ای برای بهسازی قبور شهدا که هر کدام یک پرچم و نماد هستند، اختصاص یابد، همچنین، ساختمان اداری بنیاد شهید تربت جام نیز باید کیفیت‌بخشی و‌ بهسازی شود.

برچسب‌ها