حسینعلی حاجی دلیگانی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی «قدس آنلاین» درباره مشکلات اقتصادی کشور و عدم پاسخگویی رئیس جمهور و دولت در این زمینه، از کلید خوردن طرح استیضاح رئیس جمهور و عدم کفایت وی از سوی تعدادی از نمایندگان مجلس خبر داد.

طرح استیضاح رئیس جمهور کلید خورد

نماینده مردم شاهین شهر اظهار داشت: گرچه مطرح کردن سؤالاتی از رئیس جمهور درباره مسائل اساسی کشور نمی‌تواند برطرف کننده تمامی مشکلات باشد اما ما محکم و قاطع سؤال از رئیس جمهور را پیش می‌بریم. علاوه بر این، طرح استیضاح رئیس جمهور و عدم کفایت ایشان را روز سه شنبه در صحن علنی مجلس کلید زدیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون تعدادی امضا برای طرح استیضاح رئیس جمهور جمع‌آوری شده است. دو سه نفر از نمایندگان که در این موضوع  با هم عهد شده‌اند، در حال جمع‌آوری امضا هستند و نسبتاً استقبال خوبی صورت گرفته است.

دلیگانی ادامه داد: طرح سؤال از رئیس جمهور و استیضاح ایشان اقدامی است برای پاسخ به نگرانی‌های مردم. با توجه به کوتاهی‌هایی که رئیس جمهور در بحث مدیریت اجرایی کشور دارد و علاوه بر آن هیچ شفاف سازی برای آگاه سازی افکار عمومی صورت نمی‌گیرد این اقدام می‌تواند دولت را به پاسخگویی وا دارد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی همچنین افزود: در روزهایی که مردم مشکلات و نابسامانی‌های اقتصادی را شاهدند، بر این باورند که مسؤولان دولتی بایستی در قبال آنهال پاسخگوی اقدامات خود باشند، درحالیکه متأسفانه آقای رئیس جمهور حتی صحبت معمولی را هم انجام نداده  و خودش را از مردم پنهان می‌کند. بنابراین ما در این شرایط راهی جز این نداریم که عدم کفایت ایشان را کلید بزنیم.

وی تصریح کرد: عمده نگرانی و سؤالات مردم و نمایندگان نیز بیشتر جنبه اقتصادی دارد که از جمله آن می‌توان به موضوع عدم مدیریت بازار ارز، افزایش شدید قیمت سکه، گرانی‌های افسار گسیخته کالاهای اساسی، مسائل مرتبط با کاهش ارزش پول ملی کشور اشاره کرد. عدم ثبات بازار؛ بیش از هر عاملی برای اقتصاد کشور مهلک است. بنابراین ما این اقدام را در راستای خواسته مردم و بر اساس وظایف قانونی خود انجام دادیم.

انتهای پیام / 

برچسب‌ها