مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: تنها بازاری که در شرایط کنونی می تواند به اشتغال، سرمایه گذاری و تولید کمک کند بازار سرمایه است.

بورس، تنها بازاری که به تولید و اشتغال کمک می‎کند

به گزارش قدس آنلاین،  محمد خدابخش افزود: شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با ۴ هزار و ۴۱۳ واحد افزایش به ۱۲۱ هزار و ۱۷۳ واحد رسید که در مقایسه با شاخص کل ۹۶ هزار و ۲۹۰ واحدِ ابتدای سال، ۲۶ درصد افزایش داشت.

وی گفت: افزایش نماگرهای بازار سرمایه متأثر از افزایش سودآوری شرکت ها، فروش و تولید آنهاست.

خدابخش با بیان اینکه مهمترین موضوع بازار سرمایه، توسعه و بهبود فضای کسب و کار است اضافه کرد: هزینه نظارتسازمان بورس و اوراق بهادار در یک سال گذشته برای کاهش هزینه های معاملاتی ۲۵ درصد کاهش یافت.

وی گفت: با ابلاغ دستورالعمل سازمان امور مالیاتی مبنی بر کاهش مالیات انتقال سهام، سازمان بورس این ابلاغیه را در یک ساعت اجرایی می کند.

خدابخش افزود: در یک سال گذشته، اطلاعات منتشر شده به وسیله ناشران ۱۵ درصد افزایش یافته و افشای به موقع اطلاعات از ۶۱ درصد در یک سال گذشته به حدود ۹۰ درصد رسیده است.

وی گفت: مدت بسته بودن نمادها و تعداد آنها نیز کاهش زیادی داشته است.

خدابخش با بیان اینکه در فرابورس ایران، شرکت هایپتروشیمی و تولیدکننده کوچک، پذیرش شده اند و عرضه اولیه آنها صورت گرفته است افزود: وجوهی که بر اثر عرضه اولیه شکل گرفته وارد بخش ها و صنایعی شده که سهامدار عمده در آن فعالیت داشته است.

وی گفت: آخرین عرضه اولیه مربوط به شرکت های بسیار بزرگ نیز مربوط به یک شرکت پتروشیمی بود که فقط ۵ درصد آن در بازار، عرضه شد و ۷۵۰ میلیارد تومان از نقدینگی ها را جذب کرد.

خدابخش افزود: پس از آن این شرکت سود خوبی میان سهامداران تقسیم کرد.

منبع: افکارنیوز 

انتهای پیام/

برچسب‌ها