قدس انلاین : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از برنامه ریزی برای توسعه و گسترش جشنواره‌های سینمایی در استان خبر داد.

فعالیت‌ها و جشنواره‌های سینمایی خراسان رضوی توسعه می‌یابد

 جعفر مروارید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف از تفاهم‌نامه دفتر همکاری‌های مشترک سینمایی و سمعی و بصری، موسسه فرهنگی اکو، بنیاد سینمایی فارابی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به فعلیت رساندن ظرفیت‌های مشهد و خراسان به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بین‌المللی که در مشهد و خراسان است، افزود: رسانه‌ها، هنرمندان، دانشگاه فردوسی و مرجع شریف حضرت رضا (ع)  که سالانه طیف متنوعی از ادیان مختلف را پذیرایی می‌کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خرسان رضوی با اشاره به اینکه زیارت یک مفهوم بین‌المللی و یک تجربه معنوی و دینی است، بیان کرد: با توجه به زیرساخت‌های بین‌المللی مشهد و با کمک موسسه اکو و بنیاد سینمایی فارابی باید به سمت جشنواره‌های دینی برویم.

مروارید اضافه کرد: باتوجه به تحولی که در ظرفیت‌های سینمایی مشهد در سال 97 به وجود آمده و فضای بین‌المللی خوبی که موسسه اکو پوشش داده و همجواری که برخی از کشورهای عضو اکو با خراسان دارند، باید فعالیت‌های سینمایی در استان را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: صندوقی برای حمایت از این فعالیت‌ها پیش‌بینی شده و باید از زبان هنر و سینما در جهت انسجام بین کشورهای عضو اکو استفاده کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به تفاهم‌نامه‌هایی که برای ساخت فیلم در مشهد امضا می‌شوند، گفت: یک سری محدودیت‌های مالی وجود دارد که امیدواریم با برطرف شدن این موارد ساخت این فیلم‌ها به سرانجام برسند.

برچسب‌ها