قدس انلاین-رضاطلبی:عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی ازبی تحرکی دستگاههای اجرایی استان در ساخت باغ موزه دفاع مقدس در مشهد انتقاد کرد.

انتقاد نماینده مشهد از بی تحرکی دستگاههای اجرایی استان در ساخت باغ موزه دفاع مقدس

ساخت باغ موزه دفاع مقدس در مشهد که ۲۰ سال از زمزمه ساخت آن می گذرد و تاکنون به سرانجامی نرسیده است همچنان در وضعیت بلاتکلیف قرار دارد. اگرچه حفظ ارزش‌های دفاع مقدس برای استانی که بعد از پایتخت بیشترین شهید را تقدیم کرده است و مشهد مقدس که سالانه میزبان میلیون ها زائر داخلی و خارجی است امری ضروری می باشد اما در مواردی نظیر این پروژه یک نوع بی توجهی به وضوح دیده می شود.

استاندار خراسان رضوی نیز چندی پیش  در بازدید از مراحل اجرای این باغ موزه و پیشرفت آن عنوان کرده بود که باید تلاش بر آن باشد که این طرح در مهلت زمانبندی تعیین شده و با  کمترین قیمت و نیز رعایت کیفیت به انجام برسد.

علی رضا رشیدیان در نشستی با مسئولان اجرایی این طرح افزوده بود که با هدف بررسی عملکرد پیمانکار و هزینه اعلام شده برای اجرای طرح، گروهی با مسئولیت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، شهرداری مشهد و نماینده نیروهای مسلح، اقدامات انجام شده  را دوباره بررسی کنند و  اگر پیمانکار امکان اجرای طرح را با هزینه تعهد شده در زمان مشخص و با کیفیت مناسب ندارد، کار به پیمانکار جدید واگذار شود، زیرا دو بخش از طرح  بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از سال ۹۵  در مدت دو سال باید انجام شود که امیدواریم پس از تکمیل آن  قبل از دهه فجر امسال، برای اجرای بخش اصلی این باغ موزه در  بخش دوم برنامه ریزی صورت بگیرد.

اما نماینده مردم مشهد ادعا دارد که ساخت باغ موزه دفاع مقدس در مشهد با یک بی ارادگی و بی توجهی مسئولان مواجه می باشد.

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در ادامه به قدس انلاین افزود: اگرچه احساس در این استان برای ساخت این مجموعه بسیار قوی است اما تحرک چندانی از جانب دستگاههای اجرایی برای انجام کارهای عملیاتی آن مشاهده نمی شود.

وی با بیان اینکه هیچ استانی به اندازه خراسان رضوی زائر داخلی و خارجی ندارد، افزود: در جهت ایجاد یک تحرک حداقلی به منظور ساخت این باغ موزه در مشهد مقدس جلسات متعددی با وزارت مسکن و شهرسازی، وزارت کشور، بنیاد حفظ و نشر ارزشهای دفاع مقدس و برخی دستگاه های دیگر داشته ایم اما تاکنون اقدام خاص و عملی در زمینه ساخت آن صورت نگرفته است.

حجت الاسلام پژمانفر اظهار داشت: با اینکه شورای اسلامی شهر مشهد در دوره قبلی در بهترین نقطه شهر زمینی با مساحت زیادی را در اختیار دستگاه های اجرایی به منظور ساخت این باغ موزه قرار داد اما چون از جانب استانداری اعتبارات خاصی به منظور فراهم کردن امکانات زیر ساختی آن در نظر گرفته نشد، ساخت این باغ موزه همچنان در وضعیت بلاتکلیف قرار دارد.

وی افزود: اگر فرهنگ دفاع مقدس به فرهنگی عمومی در کشور تبدیل شود، همه تهدیدها و نقشه های دشمنان نقش برآب می شود چرا که همه افتخارات امروز مرهون تلاش و رشادتهای رزمندگان در دوران هشت سال تحمیلی است و باغ موزه دفاع مقدس یک مسئله ضروری به منظور تبیین آثار فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی هشت سال دفاع مقدس است که در حفظ و افزایش انسجام ملی تاثیر مضاعفی دارد اما متاسفانه در استان خراسان رضوی با یک عدم حمایت روبرو می باشد.

شایان ذکر است بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس  خراسان رضوی ساخت طرح باغ موزه دفاع مقدس  را پیگیری می کند.

برچسب‌ها