قدس انلاین : استاندار خراسان رضوی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران قدرتمند است و آمریکا توان مقابله نظامی با آن را ندارد زیرا اگر توان داشت برای نابودی ایران درنگ نمی کرد.

 آمریکا توان مقابله با ایران را ندارد

علیرضا رشیدیان روز شنبه در دیدار با جمعی از مدیران مسئول رسانه های خراسان رضوی افزود: ارزشها و اعتقادات دینی و فرهنگ ایثار و شهادت در کنار مردمی بودن نظام و حکومت از پایه های قدرت ایران است.

وی با بیان اینکه شرایط کنونی ایران از اول انقلاب و ابتدای جنگ تحمیلی بدتر نیست اظهار داشت: ملت ایران تاکنون جنبش های مختلف جدایی طلب، ترورهای مسئولان و مردم، هشت سال دفاع مقدس در شرایط سخت تحریم را با موفقیت پشت سر گذاشته و اکنون نیز قدرت حل مشکلات را دارد.
وی گفت: در شرایط کنونی، تحریم به معنایی که آمریکا در نظر دارد امکان پذیر نیست، به ویژه در شرایطی که اتحادیه اروپا، چین و روسیه هم با آمریکا همراهی کامل ندارند.
استاندار خراسان رضوی افزود: آمریکا جنگ روانی و فشار اقتصادی را دنبال می کند، اما منافع دائمی کشورها، اجازه نمی دهد که تحریمها علیه ایران به صورت طولانی مدت ادامه یابد.
وی اظهار داشت: دشمن هیچوقت بیکار نمی نشیند و امروز هم آشکارا گفته است که به دنبال ایجاد فشار از لایه های پایین اجتماع و ایجاد اختلاف در سطوح مدیران و مسئولان نظام است تا نارضایتی در داخل کشور ایجاد کند و نظام را ناکارآمد نشان دهد.
وی، نقش رسانه ها را در تحکیم وحدت و انسجام داخلی و پشت سر گذاشتن مشکلات، مهم خواند و گفت: اگر ذهنیتی بوجود آید که مردم و مسئولان جدا از هم هستند، مشکلات رفع نمی شود.
رشیدیان افزود: همه باید با درک و همکاری متقابل برای حفظ عزت، استقلال، رفاه و امنیت کشور تلاش کنیم.
وی اظهار داشت: هدف دولت نیز این است که نقش بیشتری به بخش خصوصی بدهد و ایجاد بازار ثانویه هم در این راستاست.
وی گفت: پیش بینی های لازم برای شرایط سخت تحریم در نظر گرفته شده و هیچ کمبودی در زمینه مایحتاج مردم وجود نخواهد داشت و با وجودی که قیمت دلار رشد 300 درصدی داشته دولت نگذاشت این روند بر روی مایحتاج عمومی مردم و معیشت آنها تاثیر بگذارد.
استاندار خراسان رضوی افزود: ضعفها و نقصهای مدیریتی وجود دارد و کسی آنها را انکار نمی کند اما در شرایط کنونی حفظ سرمایه اجتماعی مهم است و این امر تنها بر عهده دستگاههای دولتی نیست بلکه رسانه ها هم نقش مهمی در این زمینه دارند و باید تلاش کنیم این سرمایه را برای نظام و انقلاب حفظ کنیم.

برچسب‌ها