ساوجبلاغ- رییس اداره ورزش وجوانان شهرستان ساوجبلاغ با بیان اینکه رویکرد این شهرستان بر اساس سیاست های ورزش استان حضور پررنگ تر در میزبانی از رویدادهای کشوری است از افتتاح دو فضای ورزشی در هفته دولت خبرداد.

رویکرد ورزش ساوجبلاغ نقش آفرینی بیشتر در رویدادهای  ملی است

جوادروستاکاری در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد:  ۳۸ هیئت ورزشی در این شهرستان فعال است وخوشبختانه بخش اعظمی ازاین هیئت های ورزشی از تحرک و پویایی بالایی برخوردارند و در ارتباط  مستمر با هیئت استان و فعالان خود برنامه و تقویم ورزشی شان را اجرایی می کنند.

وی افزود: با مجموع اقدامات و تلاش های صورت گرفته نزدیک به نیمی از این هیئت های ورزشی از حیث فضای اداری و تشکیلات خودکفا هستند و ضمن حضور پررنگ در برنامه های استانی گاها پذیرای مسابقات استانی و کشوری نیز هستند.

روستاکاری با تاکید براینکه در حال حاضر ارتباط میان هیئت های ورزشی شهرستان با استان شکل خوبی گرفته است گفت: در یک فضای جدید تلاش می کنیم علاوه بر میزبانی مسابقات استانی زمینه برگزاری مسابقات کشوری را در شهرستان ساوجبلاغ فراهم کنیم.

وی ادامه داد:سیاست مدیرکل ورزش وجوانان استان متمرکز نشدن مسابقات در کرج و مشارکت شهرستان های مختلف استان در برگزارسی و میزبانی مسابقات استانی و کشوری است و در سایه این نگاه نقش آفرینی شهرستان ساوجبلاغ با بروز قابلیت های خود در این بخش افزایش داشته است.

این مسئول خاطر نشان کرد: براین اساس سال گذشته میزبان مسابقات کشوری کونگ فو بانوان بوده ایم ودر سال جاری نیز مسابقات آفرود کشوری را برگزاری کرده ایم و در ادامه سال میزبان مسابقات ووشو آقایان، ورزش سه گانه وجشنواره بین المللی اقوام در سطح ملی خواهیم بود.

وی تصریح کرد: طی دوسال گذشته ازسوی اداره کل ورزش وجوانان بیشترین اعتبار به شهرستانها تزریق شده که در نوع خود بی سابقه بوده و توانسته ایم مسابقات بزرگی رامیزبانی کنیم که نهایت قدردانی خود را از مدیرکل ورزش استان داریم.

ساماندهی ۱۵ هزار ورزشکار

رییس اداره ورزش وجوانان ساوجبلاغ تعداد ورزشکاران سازمان یافته این شهرستان را ۱۵ هزار نفر عنوان کرد وگفت: به تناسب جمعیت شهرستان جامعه ورزشکاران ما در سطح خوبی است ضمن آنکه در ۴ ماهه اول امسال آمارها از رشد تعداد ورزشکار حکایت دارد.

روستاکاری معرفی این شهرستان به عنوان رتبه برتر البرز در توسعه ورزش همگانی را مورد اشاره قرار داد و گفت: فعالیت های موثری در توسعه ورزش در شهرها و روستاهای استان داشته ایم و برای سال جاری نیز برگزاری ۲۰۰ همایش و جشنواره ورزشی در سال را برنامه ریزی کرده ایم که بخشی از آن در ۴ ماهه اول امسال انجام شده است.

وی به بخش عمرانی ورزش ساوجبلاغ اشاره کرد و گفت: در حال حاضر از مجموع ۶ پروژه نیمه تمام شهرستان دو پروژه مراحل پایانی احداث خود را سپری می کند و تلاش میکنیم این دو فضای ورزشی تا هفته دولت به بهره برداری برسد.

روستاکاری افزود: سالن ۱۲۰۰ نفری خور و سالن چندمنظوره  کوشک زر به ترتیب ۹۰ و ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و چهارشنبه هفته گذشته نیز با حضور مدیرکل ورزش استان و فرماندار شهرستان آخرین وضعیت اعتباری پروژه های شهرستان بررسی شد و تصمیمات لازم برای تسریع در احداث آن ها اتخاذ شد.

این مسئول در ادامه گفت: در کنار پروژه های یاد شده ۵ زمین چمن مصنوعی نیز آماده افتتاح داریم ودر مجموع با بهره برداری از این فضاهای ورزشی سرانه شهرستان به یک متر خواهد رسید.

احداث ورزشگاه ۵ هزار نفری در دو فاز

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان ساوجبلاغ  با تاکید براینکه تمام پروژه های باقیمانده و نیمه تمام شهرستان با تزریق اعتبار قابل افتتاح تا پایان سال آتی است گفت: ورزشگاه ۵ هزار نفری شهرستان نیز در دو فاز افتتاح می شود که فاز نخست آن شامل زمین اصلی ورختکن ها و امکانات جانبی در حال اجرا است و دهه فجر امسال افتتاح می شود.

روستاکاری با ابراز خرسندی از همکاری  شورا وشهرداری های شهرستان ساوجبلاغ گفت: شهرداری ها در حد امکان حامی ورزش بوده اند و هم در توسعه ورزش همگانی و هم در تقویت زیرساخت ها اقدامات خوبی داشته اند.

وی ادامه داد: شرکت عمران شهر جدید هشتگرد نیز سال گذشته سه زمین چمن مصنوعی را به  بهره برداری رساند و در سال جاری نسیز کار احداث یک سوله ورزشی را اغاز کرده است.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به افزایش جمعیت شهرستان به واسطه افتتاح مترو تا ماه های آتی وظرفیت های بالای شهرستان ضرورت دارد تا در توسعه فضاهای ورزشی از حمایت و همراهی بیشتر دستگاه های مختلف برخوردار شویم و بتوانیم پاسخگوی مطالبات نسل جوان و علاقه مندان به ورزش باشیم.

وی با قدردانی از حمایت های همه جانبه مدیرکل ورزش وجوانان البرز وفرماندار شهرستان ساوجبلاغ گفت: قطعا در سایه این حمایت ها می توانیم حرکتی رو به جلو برای ورزش ساوجبلاغ متصور باشیم و سهم این شهرستان رو به رشد در ورزش استان تقویت شود.

روستاکاری در پایان گفت: ساوجبلاغ قطب پرورش اسب و سوارکاری کشور است ودر عین حال ظرفیت های بسیار خوبی برای پذیرش میزبانی واردوهای تیم های ملی دارد و در همین راستا نگاه ما بهره گیری از این ظرفیت ها برای حضور و نقش آفرینی بیشتر در سطح استانی و کشوری است.

برچسب‌ها