۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 613252

برخی منابع سوری از ترور یک دانشمند حوزه موشکی این کشور خبر دادند اما منابع رسمی هنوز آن را تأیید نکرده‌اند.

ترور یک دانشمند موشکی سوریه در حماه

به گزارش قدس آنلاین،شنبه‌شب برخی منابع سوری اعلام کردند که دکتر «عزیز اسبر»‌ مدیر مرکز پژوهش‌های علمی منطقه «مصیاف» در انفجاری که خودرو او را هدف گرفته، جان باخته است. 

هنوز خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) یا منابع رسمی این کشور این خبر را تأیید نکرده‌اند اما وبگاه خبری «عاجل» سوریه نوشت که «منابع غیررسمی گفتند، انفجاری که صدای آن شنبه‌شب در [جنوب غرب استان] حماه شنیده شد،‌ انفجار خودرو دکتر اسبر مدیر مرکز پژوهش‌های عملی در منطقه میانی (استان حماه) بوده که منجر به شهادت فوری او و راننده‌اش (لؤی داوود) شد». 

«عاجل» نوشت: عملیات تروریستی مذکور، نشانه‌های موساد صهیونیستی را با خود دارد. این نخستین بار نیست که رژیم صهیونیستی تلاش کرده عزیز اسبر را ترور کند. در بیست‌ودوم ماه جولای گذشته، اسرائیل با چند موشک مرکز پژوهش‌های علمی در مصیاف را هدف گرفت و به نظر می‌رسد هدفش دکتر اسبر بود اما در آن زمان، هیچ کشته‌ای در نتیجه حمله بر جا نماند. 

وبگاه شبکه اسرائیلی «آی24» نیز با انتشار این خبر، به نقل از معارضان نوشت که «دکتر اسبر از شخصیت‌هایی بود که با توجه به مأموریت محوّله به او از جانب بشار اسد رئیس جمهور سوریه در حوزه صنعت موشک‌های میان‌برد و دوربُرد، زندگی محرمانه‌ای داشت».

این وبگاه اسرائیل، این دانشمند سوری را به ایران مرتبط کرد و به نقل از منابعی که آنان را «نزدیک به دمشق» توصیف کرد، مدعی شد که دکتر اسبر مخزن اسرار موشک فاتح ایران و بسیار مورد اعتماد بشار اسد رئیس جمهور سوریه بود. این سایت اسرائیلی همچنین ادعا کرد که این دانشمند سوریه، حلقه وصل کارشناسان ایرانی و کره شمالی و همچنین کارشناسان سوری بوده است.

از آنجا که رژیم صهیونیستی بارها مدعی شده که ایران در حال تقویت موضع موشکی خود و سوریه است، این سایت اسرائیلی در ادامه همین سیاست تبلیغاتی علیه دمشق و تهران، مدعی شد که دکتر اسبر همچنین مورد اعتماد حزب‌الله بوده و مأموریت او ساخت انبارهای ویژه در سوریه بوده است. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها