رییس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان رضوی از حمایت ویژه از افرادی که قصد سرمایه‌گذاری در خصوص فعالیت باشگاه‌ بیلیارد در زمینه بانوان دارند حمایت ویژه، و درآمدشان را تضمین می‌کند.

حمایت ویژه هیات از سرمایه‌گذاران در حوزه بانوان

به گزارش قدس انلاین علیرضا دوانلو در خصوص ایجاد زمینه لازم برای فعالیت بانوان در رشته‌های مختلف زیر نظر هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان اظهار کرد: باتوجه به کمبودهایی که بولینگ و بیلیارد در حوزه بانوان دارد، در زمان انتخابات هیات این قول را به فدراسیون بولینگ و بیلیارد کشور دادیم که زمینه حضور بانوان در رشته‌های مختلف را فراهم سازیم.

وی افزود: سال گذشته سه دوره آموزشی، دو دوره مربیگری، یک دوره بولس و بولینگ ویژه بانوان برگزار کردیم که در مجموع 30 نفر از بانوان را آموزش داده و مدارک مربیگری‌شان را برای فدراسیون فرستادیم.

رییس هیات بولینگ، بیلیاراد و بولس خراسان رضوی تصریح کرد: کمیته بانوان هیات تاکنون فعال بوده، ولی به‌صورت قانونی فعال نشده‌است. در هیچ استانی در سراسر کشور به این اندازه از نظر آموزشی و عملی برای بانوان کار نشده‌است.

 دوانلو در خصوص باشگاه‌های بولینک و بیلیارد مختص بانوان خاطرنشان کرد: در استان هیچ باشگاهی مختص بانوان وجود ندارد. هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان از افرادی که در نظر دارند در زمینه باشگاه بیلیارد مختص بانوان سرمایه‌گذاری کنند، حمایت می‌کند. هم‌چنین هیات با ارجاع دادن تمام بانوان استان به باشگاه‌ها، این تضمین را می‌دهد ک سرمایه‌گذاران از نظر مالی با مشکلی روبرو نشوند.

وی افزود: در زمینه باشگاه‌های غیرمجاز اطلاعی نداریم. اگر باشگاهی غیرمجاز باشد باید مانع فعالیت آن شویم. هم‌چنین اگر گزارشی در این خصوص به دستمان برسد استقبال کرده و باشگاه‌های غیرمجاز برخورد می‌کنیم.

رییس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان رضوی در رابطه با روند مجوزگیری باشگاه‌ها خاطرنشان کرد: روال عادی مجوزگیری از قبیل تشخیص هویت و سوء‌سابقه باید طی شود. همچنین استاندارهای لازم در خصوص مکانی که در نظر دارد باید از سوی اداره کل ورزش و جوانان و هیات بولینگ، بیلیارد و بولس استان مورد تایید قرار بگیرد. هیات بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان رضوی تضمین می‌کند که در روند مجوزگیری چه در زمینه آقایان و چه در زمینه بانوان حمایت‌های لازم را لحاظ خواهیم کرد.

دوانلو در خصوص استعدادیابی هیات بولینگ، بیلیارد و بولس خراسان رضوی عنوان‌کرد: یکی از کارهایی که به‌صورت جدی انجام داده‌ایم استعدادیابی بوده که حتی در این زمینه کمیته‌ای نیز تشکیل داده‌ایم. سه نفر از افراد باسابقه و قهرمانان ملی هیات در این کمیته مشغول کشف استعدادهای مستعدین مشهد و شهرستان‌ها هستند.

وی افزود: یکی از کارهای بی‌سابقه‌ای که هیات انجام داده، آغاز دوره استعدادیابی دختران نوجوان در رده سنی 12 تا 18 سال است. کسانی که در این دوره شرکت می‌کنند، به عنوان مستعدین استان به فدراسیون معرفی، در صورت بروز توانایی‌های خود در اولویت تیم‌های ملی و سفرهای خارجی فدراسیون قرار خواهندگرفت.

دوانلو تصریح کرد: برای مسابقه و باشگاه بولینگ و بیلیارد محلی مخصوص بانوان وجود ندارد، ولی برای دوره‌های آموزشی مشکلی بابت مختلط بودن دوره‌های آموزشی و استعدادیابی وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها