شهردار تهران درباره کناره گیری‌اش از شهرداری تهران به علت بازنشستگی توضیحاتی ارائه کرد.

کناره گیری از شهرداری تهران به علت بازنشستگی؟

به گزارش قدس آنلاین،محمدعلی افشانی شهردار تهران در جلسه شورای مدیریت بحران که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مهمترین مسئله در بحران، مدیریت بحران است.

وی با تأکید بر اینکه هنگام بحران باید مردم آسیب دیده را مدیریت کرد، گفت: در زمان زلزله، آسیب دیدگان و کسانی که می‌خواهند کمک بکنند به دلیل عدم آموزش کافی مانع امدادرسانی می‌شوند.

افشانی افزود: با توجه به این مسائل مصوب شد تا ساماندهی مردم به گونه‌ای شود که به هنگام وقوع زلزله آن‌ها بدانند معتمد هر محله کیست تا از ظرفیت لازم استفاده شود.

شهردار تهران در ادامه اظهار کرد: نکته دیگر ترافیک در هنگام بحران است که متأسفانه به خاطر زلزله و گسل‌های تهران در این مورد وضعیت خوبی نداریم و اگر حادثه ای رخ دهد، تردد بسیار سخت امکان پذیر می‌شود و زلزله قبل هم نشان داد که مهمترین مسئله تردد است.

وی افزود: بر همین اساس مقرر شد که با توجه به این وضعیت اورژانس هوایی مورد توجه قرار گیرد.

افشانی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده یکی از محل‌های مناسب برای خدمات اورژانس هوایی، پادگان‌های درون شهر است که باید مشخص شود هر کدام چه محله‌ای را پشتیبانی می‌کنند.

شهردار تهران با بیان اینکه در زمان بحران باید هر منطقه توسط یک استان امدادرسانی شود، ادامه داد: اگر در تهران حادثه ای رخ دهد و مردم بدانند محل اسکان ‌آن‌ها کجاست، مشکلات بسیار کمتر خواهد شد.

وی در خصوص میزان آمادگی شهر تهران برای مقابله با بحران گفت: من در این رابطه نمی‌توانم درصد آمادگی را اعلام کنم و اگر آقای نجار رقمی اعلام کرده، فکر می‌کنم بر اساس تجربه است.

افشانی افزود: آمادگی یعنی اینکه در هنگام نیاز بتوانیم به شکل مناسب پاسخگوی نیاز مردم باشیم و تجربه ثابت کرده آمادگی ما در زمان بحران کمتر از چیزی است که در ذهن ما وجود دارد.

شهردار تهران با بیان اینکه از زمان وقوع زلزله اخیر تهران تاکنون گزارشی از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای مقابله با زلزله دریافت نکرده‌ام، اظهار کرد: این جلسات باید ماهی یک بار انجام شود، زیرا بحران‌هایی نظیر زلزله و سیل در تهران دارای اهمیت بالا است و به ویژه اینکه خشکسالی نباید ما را از وقوع سیل غافل کند.

وی در ادامه به موضوع منع به کارگیری بازنشستگان در شهرداری پرداخت و تأکید کرد: من کاملا موافق دو قانون هستم و برای استفاده از نیروهای جوان که دارای دانش هستند، کار مناسبی را شروع کرده‌ایم.

افشانی با اشاره به حرف و حدیث‌ها پیرامون بازنشستگی خودش گفت: ابتدا باید مصوبه مجلس توسط شورای نگهبان تأیید شود و سپس من از مجلس استفساریه خواهم گرفت که این قانون شامل من هم می‌شود یا خیر.

منبع: افکارنیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها