شهرکرد-فرماندهی انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت: در تولید امنیت مردم، مسئولان و اصحاب رسانه نقش انکارناپذیری دارند و با توجه به مسائل جاری کشور و اتفاقاتی که اخیراً در منطقه رخ داده و خباثت دشمنان نسبت به نظام جمهوری اسلامی می‌طلبد که تمام افراد نقش مؤثر داشته باشند.

نقش مؤثر اصحاب رسانه در تولید امنیت وآسایش مردم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار غلامعباس غلامزاده روز سه شنبه در مراسم تجلیل از خبرنگاران به مناسبت هفته خبرنگار گفت: جایگاه خبرنگاری یک جایگاه بی بدیل است، خبرنگاران و رسانه ها زمانی که در راستای وظایف ذاتی خود عمل می کنند زبان گویای مردم هستند.

وی اظهار کرد: امنیت در هر جامعه پیش نیاز و بستر هر فعالیتی است و امنیت در تمام ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، سیاسی و عینی که همه در کنار هم قرار گیرند در جامعه فعالیت های گوناگون شکل گیرد.

سردار غلامزاده افزود: در تولید امنیت مردم، مسئولین و  اصحاب رسانه نقش انکار ناپذیری دارند و با توجه به مسائل جاری کشور و اتفاقاتی که اخیرا در منطقه رخ داده و خباثت دشمنان نسبت به نظام جمهوری اسلامی می طلبد که تمام افرادی نقش مؤثر داشته باشند.

فرماندهی انتظامی استان تصریح کرد: دشمنان نظام جمهوری اسلامی در واقع امنیت کشور را هدف قرار داده اند و با انجام عملیات روانی گسترده و راه اندازی شایعه و دروغ سازی خروجی آن تنها امنیت نظام  می باشد و کسی که بیرون از کشور مردم را تحریک می کند هیچ هدفی به جز از بین بردن امنیت در جامعه ندارد.

وی گفت: عمده ترین وظیفه نیروی انتظامی تأمین نظم و امنیت وآسایش مردم هم در حوزه انتظامی ، امنیتی و ترافیکی است و استفاده از ظرفیت های مردم و مسئولین و بویژه اصحاب رسانه در این زمینه کمک بسیاری دارد.

غلامزاده خاطر نشان کرد: استان چهارمحال و بختیاری از لحاظ امنیت، انتظامی-امنیتی و ترافیکی و در بحث وقوع جرائم و حوادث دارای کمترین فراوانی نسبت به استان های دیگر است و در بسیاری از جرائم در رتبه ی سی ام و سی و یکم در بین استان های کشور قرار داریم و در حوزه های مختلف در مجموع برآورهایی که در مرکز انجام شده امنیت استان در بسیاری از موارد در حد مطلوبی است.

فرمانده انتظامی استان عنوان کرد: توجه به مسائل سازمانی ناجا با توجه به اینکه بیشترین سطح ارتباط را با جامعه داریم، رعایت حقوق شهروندی، پاسخگو بودن بموقع به مردم  در راستای نیازها و توقعاتی که مردم از پلیس دارند، پیشگیری از وقوع جرم، مبارزه جدی با باندهای توزیع موارد مخدر، خرده فروشان و پاکسازی نقاط آلوده، اجرای طرح امنیت اخلاقی در حوزه های مختلف، رصد فضای مجازی توسط پلیس فتا، انجام بموقع عملیات های فوریت پلیسی ۱۱۰ از جمله اهداف و اقدامات شبانه روزی ناجا در استان است.

سردار غلامزاده در ادامه با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در سال جاری گفت: در راستای مبارزه با مواد مخدر از ابتدای سال جاری تا کنون یک تن و ۳۶۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ۱۶ باند تهیه و تولید مواد مخدر متلاشی شده که میزان کشفیات نسبت به سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزود:۸۵ درصد از جرائم در حوزه جرائم سایبری توسط پلیس فتا کشف شده ، در کنترل و کاهش جرائم خشن و در برخورد با سارقین ۷ باند سارقین منزل، خودرو، احشام دستگیر که نسبت به سال قبل ۲۶ درصد افزایش داشته است.

غلامزاده گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق از محورهای مواصلاتی استان کشف که نسبت به سال قبل ۲۶ درصد افزایش کشفیات بوده است.

فرماندهی انتظامی استان اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات ناجا راه اندازی مراکز مشاوره با حضور نیروهای مجرب و متخصص در سطح کلانتری ها و معاونت اجتماعی است که بیش از ۶۳ درصد از پرونده های اختلافات خانوادگی که به این مراکز مراجعه می کنند به صلح و سازش منجر می شود.

برچسب‌ها