قدس انلاین : سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: اقدامات، برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات ورود یک برند جدید خودرو در خراسان رضوی با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام است.

ورود برند جدید خودرو به خراسان رضوی
علی رسولیان در حاشیه آیین افتتاح نمایشگاه خودرو در نمایشگاه بین‌المللی مشهد در جمع خبرنگاران با اشاره به ارزیابی این نمایشگاه، اظهار کرد: به طور کلی این نمایشگاه خوب بوده و حدود ۱۳۰ شرکت داخلی و خارجی حضور داشتند. خراسان رضوی ظرفیت خوبی در تولید خودرو و قطعه‌سازی داشته به طوری که دومین استان در زمینه خودروسازی کشور بوده و 18 درصد قطعه‌سازی را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: اخیرا با مدیر عامل هیدروک بازدیدی از شرکت‌های خودروسازی در مشهد صورت گرفت و توافقاتی انجام شد تا برند دیگر در استان فعال شود. اقدامات، برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات آن در حال انجام است و به نوعی هیدروک آن را قبول کرده تا در استان سرمایه‌گذاری جدیدی با مشارکت بخش خصوصی صورت گیرد تا با توجه به شرایط ایجاد شده، تولیدات داخل را تقویت کنیم.
سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: البته ممکن است که واردات برخی از قطعات مشکل باشد اما از طرف دیگر فضای مناسب‌تری برای خودروسازان به ویژه افراد خواهان تولید در داخل استان است. 
رسولیان تصریح کرد: در گذشته مشکلات بسیاری در خصوص قطعات وارداتی چینی وجود داشت اما در حال حاضر فرصت مناسبی برای قطعه‌سازی به وجود آمده است. امیدوارم این نمایشگاه تعامل خوبی برای بهتر شدن روابط میان قطعه‌سازان و خودروسازان صورت گیرد.
وی در خصوص تاثیر تحریم‌های آمریکا بر صنعت خودروسازی عنوان کرد: این تاثیر به میزان عملیاتی شدن تحریم‌ها بستگی دارد اما بایستی این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. در واقع باید قطعه‌سازی خود را تقویت کنیم تا فروش بیشتری داشته باشیم.
رسولیان افزود: همچنین تعامل بیشتری را با خودروسازان برقرار کنیم که بخشی از تولیدات خود را در استان انجام دهند. ایجاد برندهای جدید خودرو توسط بخش خصوصی نشان‌دهنده فضای بهتری برای کار است.
سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: همچنین برای برندهای داخلی نیز فرصتی پیدا شده تا برندهای خارجی قابل رقابت باشند و بهتر عمل کنند اما آنچه که حائز اهمیت بوده، استفاده از این فرصت است.
وی بیان کرد: با توجه به شرایط جدید، ارز 4200 تومانی وجود نداشته به طوری که در سامانه با 8000 تومان معامله شد. این بروکراسی کمرنگ شده اما هزینه‌ بالاتری بدست خواهد آمد و مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

برچسب‌ها