روزنامه البناء لبنان در گزارشی نوشت ایران از قدرت بالایی برای عبور از تحریم‌ها و کنترل پیامدهای آن برخوردار است.

روزنامه البناء: «نَه» قدرت‌های بزرگ به تحریم‌های ترامپ علیه ایران نشانه فروپاشی سلطه آمریکا بر جهان است

به گزارش قدس آنلاین، پایگاه اینترنتی روزنامه البناء لبنان در گزارشی نوشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاثیری نخواهد داشت و همراهی نکردن قدرت‌های بزرگ با آمریکا نشان از فروپاشی سلطه آمریکا بر جهان و زنده بودن قدرت‌هایی است که دیگر حاضر نیستند نقش سابق آمریکا را بپذیرند ضمن آنکه محور مقاومت روز به روز در حال توسعه است و به مرور کشورهای بیشتری جذب آن می شوند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با لجبازی، نخستین مرحله از تحریم های ایران را آغاز کرد درحالیکه پیشنهاد او برای گفتگو با مقامات ایرانی همچنان پابرجاست. آمریکا در دشمنی های خود تا هر جایی که امکان پذیر باشد پیش می‌رود و توجهی ندارد که تا کجا و چگونه خواهد بود. چین، روسیه، پاکستان و ترکیه به طور علنی از تعهد برای مشارکت در تحریم‌ها خودداری کرده‌اند و رویکرد تاریخی تازه‌ای را در پیش گرفته‌اند. آمریکا دیگر قدرت مسلط جهان نیست که قادر بود جهان را وادار به پذیرش خواسته هایش و مصوبات کنگره و دولت این کشور کند.

این مسئله یکی از نشانه های فروپاشی سلطه آمریکا بر جهان و نشانه زنده بودن جهان و وجود قدرت‌هایی است که دیگر حاضر نیستند نقش سابق آمریکا را بپذیرند و قیام می کنند و دست به تقابل می زنند و محور مقاومت توسعه می یابد و به مرور کشورهای بیشتری به آن جذب می شوند. کشورهایی که تاکنون یا متحد آمریکا بوده اند یا امکان دیکته کردن سیاست های آمریکا به آنها وجود داشته است...

پیش از جنگ سوریه و پیروزی به دست آمده، کسی جز ایران و سوریه و ائتلاف مقاومت در جهان دستورات آمریکا را رد نمی کرد. در جنگ سوریه، روسیه قدرت یافت و به قدرت تعیین کننده ای تبدیل شد. اروپا شکست خورد... و آسیا قیام کرد تا مقاومت کند و همان کاری را کند که سوریه و ایران کردند و به جهان ثابت کنند که مقاومت در برابر اوامر آمریکا و ایستادگی در برابر مداخلات آن امکان پذیر و نتیجه بخش است.

ترامپ تحریم ها را آغاز کرد و ایران نیز مواضع خود را مستحکم کرد و بسیاری از کشورهای جهان و از جمله کشورهای مهم جهان نظیر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای آسیایی آن را رد کردند. حال پرسش این است که آمریکا چه می تواند بکند؟ ناتوی عربی برای جنگ با ایران دروغی بزرگ است که به باد هوا تبدیل شده است. اسرائیل از اینکه حتی به جنگ با ایران بیاندیشد ناتوان است. این رژیم به شکست راهبردش در سوریه اذعان دارد و رسانه های این رژیم می گویند اسد کاری محال را انجام داده است. پیروزی های سوریه معجزه و شگفت آور بود.

رژیم سعودی که متحد آمریکاست در بحران و انزوای شدید به سر می برد و از هر سمت با شکست مواجه است. این رژیم با اعلام جنگ کلامی با کانادا در واقع آماده می شود با کشورهای دیگر نیز همین رفتار را بکند. همه شاخص ها حاکی از آن است که ایران از قدرت بالایی برای عبور از تحریم ها و کنترل پیامدهای آن برخوردار است و تنها طرف شکست خورده این تحریم ها در حوزه های اقتصادی و سیاسی و ارزشی، آمریکا خواهد بود.

 ایران که توانسته است به قدرت منطقه‌ای مهمی تبدیل شود و پیروزی‌هایی تاریخی رقم بزند و در هیچ جنگی شکست نخورده است و قطعاً حساب اوضاع را در دست دارد و می داند که آمریکا در تلاش است تا ثبات داخلی این کشور را برهم زند. ایرانیان با تجربیات تاریخی و خصوصاً تجربیات دوره انقلاب اسلامی قطعاً برنامه هایی دارند و می توانند بحران فعلی را کنترل کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها