قدس آنلاین : با اجرای ۱۶۱ طرح اقتصادی اشتغالزایی در روستاهای خراسان رضوی ۴۸۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است.

۱۶۱ طرح اشتغالزایی در روستاهای خراسان رضوی اجرایی شد

به گزارش قدس آنلاین  مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت:اجرای ۱۶۱ طرح اشتغالزایی در روستاهای خراسان رضوی این طرحها در راستای کمک به ایجاد اشتغال در مناطق روستایی از طریق اعطای تسهیلات ارزان قیمت با شرایط آسان به واحدهای تولیدی و خدماتی در روستاها، نواحی صنعتی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر جمعیت با هدف ایجاد حداقل هشت هزار شغل جدید در خراسان رضوی با سقف اعتباری ۶ هزار میلیارد ریال اجرا شده اند.

محمدعلی همدمی نژاد افزود: بقیه تسهیلات از طریق شناسایی کارآفرینان توسط فرمانداریها در صورت ارائه طرح اقتصادی مطلوب عرضه می شود تا میزان شغل مورد نظر تحقق یابد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: برای جلب و حمایت سرمایه گذاری در تولید روستایی تاکنون اقداماتی از جمله برقراری مشوقهای مالیاتی، بیمه ای، زیربنایی و تامین زیرساختهای سرمایه گذاری، ایجاد شرکتهای تعاونی و سهامی با رویکرد افزایش درآمد پایدار برای ساکنان روستاها در سطح این استان انجام شده است.

وی گفت : از محل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری نیز با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی تاکنون ۸۸۲ طرح با اعتبار ۵۵۸ میلیارد ریال در روستاها و مناطق عشایری خراسان رضوی اجرا شده است.

همدمی نژاد همچنین جمع کل اعتبارات تخصیصی پارسال به دهیاریهای خراسان رضوی را ۲ هزار و ۲۰۲ میلیارد و ۴۸۶ میلیون ریال و امسال ۱۹۴ میلیارد و ۵۹۷ میلیون ریال ذکر کرد و گفت : اداره کل امور مالیاتی موظف شده توزیع اعتبارات دهیاریها را از محل مالیات بر ارزش افزوده شتاب دهد.

وی افزود : خراسان رضوی با ۲ هزار و ۴۳۶ دهیاری بیشترین دهیاریها را در بین استانهای کشور دارد.

یک میلیون و ۷۳۳ هزار نفر از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی در ۲ هزار و ۵۰۰ روستای این استان سکونت دارند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها