قدس انلاین-رضاطلبی:معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت : تا پایان شهریور ماه امسال ۵۲۰۰نفر از فرهنگیان استان بازنشسته می شوند.

 پیاده شدن ۵۲۰۰ نفر از قطار فرهنگیان استان خراسان رضوی

رضاصابری تولایی در ادامه به قدس آنلاین افزود: از این تعداد ۱۰۰۰نفر به صورت داوطلبانه درخواست استمرار خدمت داشته اند اما به دلیل نیاز آموزش و پرورش کماکان به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

وی تصریح کرد: بر اساس ساختار جدید نظام اموزش و پرورش که شش سه سه است و از سال ۱۳۹۱ اجرایی گردیده است در سال تحصیلی جدید استقرار پایه دوازدهم را خواهیم داشت، از این رو امسال دانش اموز خروجی نداریم و ورودی های جدید نیز به این تعداد اضافه می شوند بنابراین طبیعی است که یک نیاز جدید برای اموزش و پرورش ایجاد می شود یعنی با استقرار پایه دوازدهم در خراسان رضوی ما حدود ۳۷۰۰ نفر نیاز جدید را در اکثر رشته ها و اکثر مقاطع خواهیم داشت که برای این نیاز تدابیر متعددی اندیشیده شده است.

صابری تولایی با بیان این نکته که با استقرار پایه دوازدهم بالغ بر هزار کلاس درس جدید از جمله در حوزه های فنی و حرفه ای و کار و دانش در سطح استان مورد نیاز است، ادامه داد : برآوردها نشان می دهد حدود ۱۳هزار نیرو سال اینده برای اموزش و پرورش استان نیاز است که از طریق استمرار خدمت فرهنگیان، دانشجویان دانشگاه فرهنگیان که دوره تحصیل خود در این دانشگاه را به پایان رسانده اند، سرباز معلم، بخشی از طریق برون سپاری و کمک دستگاه های دیگر که با حوزه آموزش و پرورش همکاری دارند و بخشی از طریق خرید خدمات اموزشی موسسات دولتی تامین می شوند.

وی افزود: نیروهای نهضت سوادآموزی و حق التدریس در صورتی که مجلس برای انها ردیف استخدامی و بودجه ای را مصوب نماید و در اختیاروزارت آموزش و پرورش قرار بگیرد، بر اساس نیازی که این سازمان دارد آنها را جذب خواهد کرد. از طرفی از محل آزمون تابستان امسال که برگزار شد بیش از ۴۰۰هزار نفر شرکت کردند که حدود ۱۸ هزار نفر بعد از گذراندن مراحل مصاحبه جذب آموزش و پرورش می شوند که سهم استان از این ازمون ۶۰۰نفر می باشد.

برچسب‌ها