چابهار-معاونت امور زیربنایی پدافند غیر عامل کشور در رأس هیأتی به منظور بازدید از طرح های توسعه ای بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری و مطالعات مفهومی پدافند غیر عامل وارد بندر چابهار شد.

بندر شهید بهشتی چابهار نقطه قوت کشور در برون رفت از تحریم ها

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستانمعاون امور زیربنایی پدافند غیر عامل کشور در رأس هیأتی به منظور بازدید از طرح‌های توسعه ای بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری و مطالعات مفهومی پدافند غیر عامل وارد بندر چابهار شد.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در نشست مشترکی که با موضوع بررسی مطالعات مفهومی پدافند غیر عامل در بندر شهید بهشتی چابهار برگزار شد اظهار داشت: اختصاص بخشی از کالاهای اساسی کشور از طریق بندر چابهار به منظور بهره مندی از ظرفیت‌های ایجاد شده در این بندر و با هدف تمرکززدایی از بنادر حوزه خلیج فارس و تأمین نیازهای اساسی استان سیستان و بلوچستان و استان‌های همجوار کرمان، خراسان جنوبی و سمنان ضروری است.

آقایی برقراری تعادل، کاهش هزینه و زمان و حرکت و مقاوم سازی، بازدارندگی و آمادگی در برابر تحریم‌ها و تهدیدات آینده را در راستای اهداف پدافند غیرعامل ضروری خواند و تدبیر و جدیت در مباحث مربوط به دریای عمان را از اولویت‌های دریایی کشور خواند.

مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان بر تکمیل و احداث راه آهن چابهار – ایرانشهر – زاهدان بعنوان یکی از زیرساخت های اصلی توسعه محور شرق کشور تأکید و ایجاد دسترسی‌های ریلی در بنادر و اتصال به شبکه حمل و نقل ریلی کشور را بعنوان مهمترین عوامل کاهش بهای تمام شده کالا و ایجاد مزیت رقابتی حائز اهمیت خواند که سرمایه گذاری دولت همراه با ایجاد مشوق های بخش خصوصی بمنطور ورود و تکمیل کننده این حوزه ضرورت دارد.

معاونت زیربنایی پدافند غیر عامل کشور در این نشست اظهار داشت: اهمیت بندر راهبردی و اقیانوسی چابهار از دوران دفاع مقدس و به عنوان بندر پشتیبان خارج از محدوده خلیج فارس عینیت یافت.

سردار ساسانی پیشرفت و توسعه حاصل شده در بندر چابهار در زمینه واردات، صادرات، ترانزیت و پیوند با کشورهای همسایه را مثبت و قابل تقدیر خواند و افزود: بندر شهید بهشتی با توجه به توسعه و ظرفیت هایی که در آن ایجاد گردیده و با رعایت مباحث پدافند غیر عامل؛ نقطه قوت کشور در برون رفت از محدودیت ها و تحریم‌های یکجانبه‌ای است که تسریع در توسعه آن برای دشمنان و تهدیدکنندگان، بازدارندگی ایجاد می نماید.

وی پیش بینی‌های لازم و مطالعات پدافند غیرعامل را در حوزه‌های واردات، صادرات، خدمات بندری و خطوط کشتیرانی مورد تأکید و بر اجرای آیین نامه مرزبانی زیستی پدافند غیر عامل، طرح مدیریت بحران در حوادث احتمالی، تعریف و تعیین مسئولیت در مواجهه با شرایط اضطرار، برگزاری مانورهای سالیانه با موضوعات سایبری و دریایی و برگزاری دوره های آموزشی را جهت آمادگی در شرایط بحران تصریح کرد.

معاون زیربنایی پدافند غیر عامل کشور پیشرفت طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار و تأمین تجهیزات استراتژیک در زمان کوتاه مدت برجام را بسیار مثبت و حائز اهمیت ارزیابی کرد و گفت: حمایت و پیگیری سازمان پدافند غیر عامل در جهت تصویب راه های دسترسی و اتصال به پسکرانه بندر و درهای خروج بندر شهید بهشتی و همچنین الحاق فاز ۵ به طرح کنونی امری ضروری است.

در پایان مدیر کل مدیریت بحران، پدافند غیر عامل و HSE سازمان بنادر و دریانوردی نیز در این جلسه گفت: دستورالعمل طرح مدیریت بحران در سازمان بنادر و دریانوردی مدون و مصوب و به بنادر ابلاغ گردیده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها