یزد - سفیر اتریش در جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توافق برجام و پایبند بودن کشورمان به این توافق گفت: اتریش به عنوان رئیس دوره ای اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸ میلادی تلاش می کند تا ایران بتواند هر چه بیشتر از مزایای این توافق بهره مند شود.

اتحادیه اروپا تلاش می کند ایران از مزایای برجام استفاده کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، «اشتفان شولتز» در دیدار با استاندار و مسؤولان اقتصادی و سرمایهگذاری این استان اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران از حق غیرقابل انکار در برجام برخوردار است و میتواند از مزایای حاصل از آن استفاده کند.

وی با بیان اینکه اتریش در شرایط خروج آمریکا از برجام در کنار ایران است؛ توانمندی‌ها و ظرفیت نیروی انسانی کشورش را یادآور شد و افزود: اتریش از این جهت جزو ۱۵ کشور برتر اقتصادی دنیاست .

اشتفان شولتز تمرکز روی انرژیهای تجدیدپذیر و خورشیدی و تجربه بالا در صنعت گردشگری را از دیگر ظرفیتهای اتریش توصیف کرد و گفت: تأکید خاص کشورم روی برقراری امنیت تأمین منابع آبی است.

وی تکثرگرایی و همزیستی مسالمتآمیز ادیان مختلف را از ظرفیتهای جذاب استان یزد برشمرد و ادامه داد : به عمق فرهنگ و تاریخ یزد آشناهستم و وجود روحیه تلاشگری و سخت کوشی مردمان یزد، فرصتهای پیشرفت را پیش روی این استان نهاده است.

وی با قدردانی از میهماننوازی مقامات یزدی، هدف از سفر خود به یزد را سفرهای استانی به مهمترین استان های ایران برشمرد و گفت: با این سفر می خواهیم نشان دهیم اراده و عزم اتریش و اتحادیه اروپا، همکاری و گسترش روابط و دو طرف  است.

فعالیت اقتصادی در بازار ایران، جذاب است

رایزن بازرگانی سفارت اتریش در ایران هم با بیان اینکه فعالیت اقتصادی در بازار ایران، جذاب است تصریح کرد: تاریخ یزد بیانگر آن است که مردم این منطقه در شرایط سخت توانسته اند با خلاقیت و هنر خود، کارهای زیادی را در استفاده از طبیعت و تأمین آب یا طراحی بادگیرها انجام دهند.

" کریستف گراب مایر" اظهار داشت: یزد میتواند الگویی تاریخی برای استفاده شرکتهای اتریشی و یزدی در استفاده از خلاقیت و توانایی در رسیدن به اهداف تعیین شده باشد و این دستاوردها به اتحادیه اروپا هم معرفی شود.

این مقام اتریشی با اشاره به ظرفیت های طبیعی استان یزد در انرژیهای تجدیدپذیر و خورشیدی در کنار حمایتهای مطلوب دولتی و قوانین مدرن سرمایهگذاری، اظهار داشت: در انرژی خورشیدی، تجربه موفقی در یزد داشته ایم و در انتقال آب هم میتوانیم کار در این استان را با نگاه به منافع مردم و مصرف کنندگان به عنوان یک الگو دنبال کنیم.

همکاری تجاری و اقتصادی ایران و اتریش سابقه دیرینه دارد

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد هم همکاری تجاری و اقتصادی ایران و اتریش را دیرینه خواند و  گفت: یادداشت تفاهم همکاری متعددی در حوزه های مختلف بین این دو کشور به امضا رسیده است و مقامات دو طرف سفرهایی به کشورهای طرف مقابل داشته اند.

علی نمازی قانون تشویق و حمایت از سرمایهگذاری جمهوری اسلامی ایران را از مترقیترین قوانین حوزه اقتصادی برشمرد و افزود: در حال حاضر یک سرمایه گذار اتریشی در زمینه احداث نیروگاه برق خورشیدی در یزد با ۱۰ مگاوات در حال فعالیت است که به زودی این واحد به بهره برداری میرسد و اخیراً مجوز احداث نیروگاه ۱۰ مگاواتی دیگر برای سرمایهگذاران این کشور اخذ شده است.

نائب رئیس مرکز خدمات سرمایهگذاری استان یزد از تهیه لوح فشرده پتانسیل ها، ظرفیت ها و مشوق های سرمایه گذاری استان خبر داد و اظهار امیدواری کرد: سفر سفیر اتریش به یزد موجب هدایت سرمایههای مستقیم این کشور به ایران و یزد شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها