۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۷
کد خبر: 614359

بر اساس نظرسنجی هفتگی کیتکو درخصوص روند قیمت طلا در هفته جاری، فلز زرد در آستانه صعود نسبی قرار گرفته است. اکثریت سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت و تحلیلگران حرفه‌ای وال‌استریت قیمت اونس طلای جهانی را در معاملات این هفته افزایشی پیش‌بینی کرده‌اند.

ریسک‌گریزی به سود طلا

به گزارش قدس آنلاین، تحلیلگران و معامله‌گران خرد بازار انتظار دارند بعد از افت شدید در ماه‌های اخیر، طلا آماده صعود از محدوده ۱۲۰۵ تا ۱۲۱۵ دلاری است. عامل جدیدی که کارشناسان بازار فلزات گرانبها توجه ویژه‌ای به آن داشته‌اند، به بحران اقتصادی در ترکیه مربوط می‌شود. تشدید این بحران قادر است منجر به افزایش تقاضا برای دارایی‌های امنی مانند طلا شود. روز جمعهسهام بانک‌های اروپایی در معرض ریسک ناشی از بحران ترکیه قرار گرفت و همسو با شاخص‌های بورس لندن و فرانکفورت به شدت سقوط کرد. از طرف دیگر، ارز اتحادیه اروپا نیز تضعیف شد تا صعود شاخص دلار جلب توجه بیشتری در بازارهای جهانی کرده باشد. ریسک موجود در بازارهای اروپایی، تقاضا برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های امن را افزایش خواهد داد. جریان ریسک‌گریزی روزهای اخیر در اروپا ناشی از نگرانی‌های موجود در رابطه با چشم‌انداز اقتصادی ترکیه و احتمال سرایت این بحران اقتصادی به سایر ناحیه یورو است. براساس گزارش فایننشال تایمز، روز جمعه، بانک مرکزی اروپا نگرانی خود مبنی بر اثرگذاری مخرب سقوط بازارهای مالی ترکیه بر بانک‌های ناحیه یورو را اعلام کرد.

  چشم‌انداز افزایشی کارشناسان

با توجه به نتیجه نظرسنجی این هفته کیتکو، کارشناسان وال‌استریت و خرده‌فروشان مین‌استریت روند افزایشی برای بازار طلا پیش‌بینی کرده‌اند. از میان ۱۵ تحلیلگر وال‌استریت، ۱۰ نفر (معادل ۶۷ درصد) به روند افزایشی اونس و ۳ کارشناس (معادل ۲۰ درصد) به روند کاهشی فلز گرانبها در هفته جاری رای داده‌اند. دو تحلیلگر دیگر نیز ثابت ماندن شرایط برای بازار جهانی طلا را پیش‌بینی کردند. در نسخه دیگر نظرسنجی کیتکو، ۶۹۴ خرده‌فروش مین‌استریت شرکت کرده‌اند که ۳۱۱ نفر از آنها، معادل ۴۵ درصد، نظر به روند افزایشی ارزش فلز زرد در کوتاه‌مدت داشتند. تعداد معامله‌گرانی که روند کاهشی بازار را محتمل می‌دانند، ۲۷۱ نفر معادل ۳۹ درصد شرکت‌کنندگان در نظرسنجی است و سایر خرده‌فروشان نیز عدم‌تغییر محسوس در روند تغییرات بازار اونس طلا را در نظر گرفته‌اند. در نظرسنجی هفته قبل، ۵۰ درصد از تحلیلگران وال‌استریت روند افزایشی برای قیمت اونس طلا در نظر داشتند؛ در حالی که ۵۷ درصد سرمایه‌گذاران خرد مین‌استریت به افت قیمت فلز زرد رای داده بودند. پیش‌بینی معامله‌گران از قیمت اونس با تضعیف نزدیک به ۲/ ۰ درصدی دقت بیشتری نسبت به کارشناسان وال‌استریتی داشت.

13 (4)

13 (3)

منبع: افکارنیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها