همزمان با فرا رسیدن سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به کشور کتاب «جُندی مُکَّلف؛ خاطرات اسارت یک محافظ» در فرهنگسرای ابن سینا رونمایی می‌شود.

خاطرات اسارت یک محافظ  رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی قدس آنلاین؛ این برنامه پنجشنبه، 25 مرداد ساعت 17 در فرهنگسرای ابن سینا برگزار می‌شود و در آن کتاب « جُندی مُکَّلف؛ خاطرات اسارت یک محافظ» با حضور سردار حسین اصغری، راوی کتاب، حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فر، امام جمعه موقت تهران، مهندس عزت الله ضرغامی، عضو شورای عالی فضای مجازی و رئیس پیشین سازمان صدا و سیمای ، آزاده سرافراز مهندس سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محسن صالحی خواه، نویسنده کتاب و جمعی از آزادگان و خانواده شهدا رونمایی می شود.

گفتنی است، «جُندی مُکَّلف» خاطرات چهار سال اسارات سردار حسین اصغری است. این کتاب به قلم محسن صالحی خواه و به همت انتشارات کتابستان در 267 صفحه تدوین، چاپ و منتشر شده است. «جُندی مُکَّلف» از طرف راوی و نویسنده به سردار پاسدار، حاج قاسم سلیمانی تقدیم شده است.

سردار حسین اصغری، متولد سال 1343 تهران است. او سال 60 وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد. پس از ورود به حراست مقر ریاست جمهوری در سال 1361 تا اعزام به جبهه و اسارت در سال 1365 در تیم‌های حفاظت شخصیت‌هایی چون حجت الاسلام ناطق نوری، وزیر کشور، مرحوم‌هاشمی رفسنجانی، رییس مجلس و همچنین داستان کل کشور و نخست وزیر وقت حضور داشته است.

سردار اصغری در اردیبهشت 1365 در عملیات فکه به اسارت نیروهای بعثی در آمد و مرداد 1369 به کشور بازگشت.او پس از بازگشت به میهن به سپاه ولی امر وارد شد و برای سه سال در تیم حفاظت مقام معظم رهبری حضور داشت. عضویت در تیم‌های حفاظت افرادی چون مرحوم‌هاشمی رفسنجانی، محسن رضایی و عزت الله ضرغامی  از دیگر خدمات این سردار آزاده پس از بازگشت به وطن است.

گفتنی است، «جُندی مُکَّلف» به معنای «سرباز وظیفه» هویتی است که سردار اصغری خود را با این عنوان در اردوگاه‌های عراقی معرفی کرده بود، زیرا به واسطه فعالیت او بعنوان محافظ سران نظام، بر ملا شدن هویت واقعی او می‌توانست تبعات خطرناکی برای او و نظام داشته باشد. با اشاره به همین موضوع در بخشی از کتاب آمده است:

« نیمه جان ته گودال افتاده بود. حرف‌های فرمانده‌اش در گوشش زنگ می خورد؛ اگر اسیر شدی چه؟ جلسات دولت و مجلس، ملاقات‌های نخست وزیر و دیدارهای امام در خانه کوچک جماران روی دور تند از جلوی چشمش گذشت . آنقدر اطلاعات داشت که استخبارات عراق برای به دست آوردنش، شیره جانش را هم بکشند.

فقط دعا می‌کرد که خونریزی دست‌ها و پاهای مجروحش، کارش را تمام کند. اگر کسی او را بالای گودال می‌دید، با آن لباس‌های پاره پوره و خون‌آلود، شبیه یک جنازه بی‌نام و نشان بود. نه یکی از آن پاسدارهایی که محافظ مسؤولان رده بالای جمهوری اسلامی بودند»

علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم می توانند به فرهنگسرای ابن سینا واقع در شهرک قدس، خیابان ایران زمین مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 88366366 تماس بگیرند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها