کرباسیان با اشاره به عرضه حدود ۱۰ میلیون یورو ارز دولتی از سوی صنایع مس در سامانه نیما، اظهار کرد: در مورد میزان عرضه ارز دولتی از سوی صنایع فولادی در سامانه نیما اطلاع دقیقی ندارم اما از دیروز این کار را شروع کرده‌اند و در زمینه تولید فولاد نیز امسال افزایش داشتیم و صادرات آن ۱۳ درصد رشد کرد.

به قانون احترام می گذارم و اعلام بازنشستگی می‌کنم

به گزارش قدس آنلاین،مهدی کرباسیان - رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) - امروز (دوشنبه) در نشستی خبری اعلام بازنشستگی کرد و گفت: در سال ۱۳۸۸ و در ابتدای دولت دهم بازنشسته شدم اما با روی کار آمدن دولت یازدهم، مجددا به کار دعوت و در این سازمان مشغول به کار شدم.

وی افزود: اکنون که قانون منبع به کارگیری بازنشستگان به تصویب رسیده است، به این قانون احترام می گذارم و اعلام بازنشستگی می‌کنم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از آنجاکه به دلیل نوسانات و تنشی که در بازار از اوایل امسال اتفاق افتاد دولت ومعاون اول رئیس جمهور تصمیم گرفتند که ارز را با نرخ ۴۲۰۰ تومان به صورت تک نرخی اختصاص دهند و پتروشیمی ها و فولادی‌ ها را اجبار کردند که در بازار با همین نرخ عمل کنند. به نظر می رسید از همان زمان این تصمیم یک تصمیم اضطراری بود و تا حدی نیاز به بازنگری از حیث کارشناسی داشت.

بازار ارز آرام می‌شود

کرباسیان ادامه داد: با توجه ویژه رئیس جمهور این سیاست گذاری در حوزه ارز اصلاح و هفته گذشته بسته جدید ارزی ابلاغ شد و آخرین اطلاعیه ای که در دست دارم در اواخر هفته گذشته حدود ۲۰۰ میلیون دلار عرضه از سوی پتروشیمی‌ها صورت گرفته است. از روز گذشته مس و فولاد نیز ارز دولتی خود را با نرخ اعلام شده در سامانه نیما عرضه کردند. بنابراین به نظر می رسد که آرامش بازار ارز اتفاق می‌افتد، چرا که این ارزها با قیمت حدود ۸۰۰۰ تومان در سامانه نیما عرضه شده است و امیدواریم با مدیریت بانک مرکزی همه ارز خود را عرضه کنند.

کرباسیان با اشاره به عرضه حدود ۱۰ میلیون یورو ارز دولتی از سوی صنایع مس در سامانه نیما، اظهار کرد: در مورد میزان عرضه ارز دولتی از سوی صنایع فولادی در سامانه نیما اطلاع دقیقی ندارم اما از دیروز این کار را شروع کرده‌اند و در زمینه تولید فولاد نیز امسال افزایش داشتیم و صادرات آن ۱۳ درصد رشد کرد. 

به گفته وی، اگر تصمیمات و سیاست گذاری منطقی داشته باشیم و از صادرات حمایت کنیم تحریم‌ها در حوزه صنایع معدنی کمترین تاثیر را می تواند داشته باشد.

منبع: افکارنیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها