قدس آنلاین:کاروان زائران پیاده بسیجیان بیت‌الرضا(ع) شهرستان بافق یزد به حرم مطهر رضوی مشرف شد.

کاروان زیارتی بسیجیان بیت‌الرضا(ع) یزد به حرم مطهر رضوی مشرف شد

کاروان ۱۵۰ نفری زائران پیاده بسیجیان بیت‌الرضا(ع) شهرستان بافق یزد صبح سه شنبه ۲۲ مرداد برای بیست و ششمین سال پیاپی به حرم مطهر رضوی مشرف شد.
حجت الاسلام سید علی طباطبایی، مدیر این کاروان در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: کاروان زائران پیاده بسیجیان بیت‌الرضا(ع) بافق یزد بیست و ششمین سالی است که به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شود، نخستین سفر این کاروان زیارتی در شهریور ماه ۱۳۷۲ متشکل از ۳۶ نفر از عاشقان و شیفتگان حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع) انجام شده است.
وی ادامه داد: این کاروان ۱۵۰ نفری از ۱۹ تیرماه با طی کردن یک هزار کیلومتر و گذر از شهرها و روستاهای بسیاری صبح امروز به مشهد رسید.
وی با بیان اینکه زائران این کاروان از قشرهای مختلف مردم اعم از طلاب، دانشجویان و اساتید دانشگاه هستند، افزود: این کاروان برای احیای سیره دینی ائمه اطهار(ع) با پای پیاده به زیارت حرم امام رضا(ع) آمدند.
وی تصریح کرد: دعای عهد، زیارت عاشورا، کلاس‌های بصیرتی، اذکار روزانه، نشست‌های اعتقادی، از جمله برنامه‌های این کاروان در طول مسیر بود.
شایان ذکر است؛ زائران پیاده بسیجیان بیت‌الرضا(ع) بافق یزد در طی مراسم آیینی و مدیحه سرایی از میدان ۱۵ خرداد مشهد تا ورودی باب‌الرضا(ع) حرم مطهر رضوی را با لباس‌هایی سفید و با پای برهنه سپری کردند. یکی از مناسکی که در این پیاده روی اجرا شد سجده شکر توفیق زیارت در ابتدای مسیر ورود به خیابان امام رضا(ع) بود و این مناسک در ورودی حرم مطهر رضوی نیز تکرار شد.

برچسب‌ها