قدس آنلاین: مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان گفت: این شرکت امسال ۵۵ هزار تن شمش و ۳۰ هزار تن میلگرد صادر کرده که این رقم نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۷ درصد افزایش یافته است.

صدور محصولات مجتمع فولاد خراسان ۵۷ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین، سیدحسین احمدی سلیمانی افزود: میزان فروش محصولات شرکت فولاد در سال گذشته ۱۹ هزار میلیارد ریال و از ابتدای امسال هشت هزار میلیارد ریال بوده است.

وی اظهار کرد: میزان خرید ماهانه قطعات شرکت فولاد خراسان حدود ۵۰ میلیارد ریال است که با بومی سازی تولید آن، در حال کاهش خریدهای خارجی این بخش هستیم و نمونه آن تولید استند نورد توسط صنعتگران داخلی در چند روز اخیر است.

وی افزود: با فضایی که پس از برجام ایجاد شد ظرفیت تولید فولاد خراسان ۲۰ درصد افزایش و مصرف انرژی آن ۳۰ درصد کاهش یافت اما اعمال تحریمها و محدود شدن کانال های ارتباط مالی و حمل تولیدات ما با کشتی، می تواند پیامدهایی داشته باشد.

مدیرعامل مجتمع فولاد خراسان گفت: تحریم کنندگان تلاش دارند همه راهها را مسدود کنند، ولی خوشبختانه از حمایت بین المللی برخوردار نیستند و با تدبیر و پایداری تولید و اشتغال می توان از این شرایط گذر کرد.

احمدی سلیمانی خاطرنشان کرد: علی رغم خروج شرکت خارجی طرف قرارداد، کل ۲.۵ میلیون تن کنستانتره مجتمع فولاد خراسان در کمتر از ۲ سال آینده با اختصاص ۷۷ میلیون دلار ال سی توسط معدن سنگان تامین می شود.

وی افزود: هم اکنون افزون بر ۲۰ فقره قرارداد برای تامین قطعات فولاد خراسان توسط تامین کنندگان خارجی داریم.

احمدی سلیمانی با بیان اینکه امکان افزایش قیمت و رقابت برای فولاد خراسان در بورس وجود ندارد، عنوان کرد: در چند ماه گذشته، به رغم پیگیری های فراوان، تخصیص ارزی به نرخ دولتی برای این مجتمع صورت نگرفته است.

وی اظهار کرد: شرکت فولاد، آهن قراضه را به قیمت ۲۵ هزار ریال خریداری می کند و محصول آن با قیمت ۴۰ هزار ریال به فروش می رسد.

وی گفت: امسال تنها ۱۰ درصد از محصولات تولیدی فولاد خراسان توسط حمل و نقل ریلی و ۹۰ درصد با ناوگان حمل و نقل جاده ای جابه جا شده است.

وی ادامه داد: کل آب مصرفی مجتمع فولاد خراسان از سه حلقه چاه با ظرفیت ۱۱۵ لیتر بر ثانیه تامین می شود که این مصرف سالانه ۲.۵ میلیون متر مکعب است و چهار دهم درصد از کل آب مصرفی شهرستان نیشابور را شامل می شود.

وی افزود: در سال ۹۶ و نیز پنج ماه نخست امسال تنها ۲۰ درصد از سهم آب مجتمع از چاه های عمیق استفاده شده و شرکت فولاد در راستای حراست از منابع آبی دشت نیشابور، در حال سرمایه گذاری برای اکتشاف و جایگزینی سفره های آب زیرزمینی و جلوگیری از فرار آب است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها