قدس آنلاین:سخنران ویژه برنامه «دین، نشاط، زندگی» گفت: ازدواج با افراد هم‌شأن باعث توفیق بیشتر در زندگی می‌شود، بسیاری از اختلافات در زندگی همسران نتیجه عدم تناسب آن‌ها در شئون مختلف است.

عدم تناسب زوجین، ریشه‌ بسیاری از مشکلات خانوادگی است

حجت الاسلام رضا محمدی در ویژه برنامه «دین، نشاط، زندگی» که در صحن جمهوری اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار شد، با تأکید بر اینکه ایمان و تقوا ملاک اصلی انتخاب همسر است، عنوان کرد: در سایه ایمان و تقواست که روابط عمیق عاطفی بین زوجین ایجاد و زمینه برای پرورش صحیح فرزندان فراهم می‌شود.
وی تصریح کرد: وقتی تقوا ملازم ازدواج باشد، زن و شوهر می‌توانند بر همه مشکلات زندگی اعم از اقتصادی و روانی فایق آیند و فرزندان خود را مطابق موازین و برنامه‌های دینی تربیت کنند.
این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه ازدواج پیوندی میان دو خانواده، نه دو فرد است، ابراز کرد: خانواده مهم‌ترین ریشه هر فرد است که انسان در آن داشته‌هایش اعم از خلق و خو، عادت‌ها و نگاه‌ها به زندگی را در آن آموزش می‌بیند، بنابراین ضروری است که با خانواده‌ای سالم و اصیل وصلت کنیم.
محمدی با بیان اینکه ازدواج با افراد هم‌شأن باعث توفیق بیشتر در زندگی می‌شود، اضافه کرد: بسیاری از اختلافات در زندگی همسران نتیجه عدم تناسب آنها در شئون مختلف است.
وی عفت و پاکدامنی را از جمله ملاک‌های بسیار مهم و ضروری در انتخاب همسر برشمرد و عنوان کرد: در فرهنگ دینی و سفارش پیشوایان معصوم(ع) به پاکی و عفت مردان و زنان تأکیدات بسیاری شده است، زیرا اگر پدر و مادر بد رفتار، ناپاک و بی توجه به دستورات شرعی باشند، در اخلاق فرزندان اثر نامطلوبی برجای خواهند گذاشت.

منبع:آستان نیوز

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها