قدس انلاین-به مناسبت 26 مردادماه سالروز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی ایران با حضور نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی ، سرپرست فرمانداری ، امام جمعه موقت ، دادستان ، فرمانده سپاه ، رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران و تعدادی از روسای ادارات از دو نفر از آزادگان شهرستان بردسکن که مسن ترین و بالاترین دوران اسارت را داشتند تجلیل به عمل آمد.

تجلیل از  مسن ترین و  بالاترین دوران اسارت  دو آزاده در بردسکن

به گزارش قدس انلاین به همت مدیریت آموزش و پرورش و با همکاری کارشناسی شاهد و امورایثارگران این مدیریت با حضور در منزل سید علی ابطحی  آزاده فرهنگی که 99 ماه دوران اسارت در پرونده خود دارد از این آزاده سرافراز تجلیل به عمل آمد. دکتر بنیادی نماینده مردم بردسکن در مجلس شورای اسلامی  دراین دیدار به مقام و جایگاه رفیع آزادگان در جامعه اشاره کرد و گفت: متاسفانه  تاکنون نتوانسته ایم به خوبی آزادگان را به جامعه به ویژه نسل جوان معرفی کنیم و دراین حوزه  کوتاهی شده است.  وی با بیان اینکه همه ما مدیون و مرهون جانفشانی ها و ایثارگری های  شهدا ، جانبازان و آزادگان هستیم گفت:  آزادگان با استقامت و پایداری  شکنجه های دشمنان را  به جان دل خریدند و نگذاشتند  بی احترامی به نظام و  توهین به  امام (ره) شود.  وی بر نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت درجامعه تاکید کرد و گفت: متاسفانه در معرفی آزادگان به جامعه و به ویژه نسل جوان  غفلت هایی صورت گرفته است که  دراین رابطه آموزش و پرورش می تواند با استفاده از  آزادگان و بیان خاطره گویی  آنها را به دانش آموزان بیشتر معرفی کند.  بنیادی بر بحث وطن دوستی تاکید کرد و گفت: متاسفانه این مهم درجامعه کمرنگ شده است که باید دراین رابطه بیشتر تلاش شود.  وی آزادگان را  الگوهای جامعه دانست و برتکریم و تجلیل ازاین عزیزان در طول سال تاکید کرد.

حجت الاسلام مصوری امام جمعه موقت بردسکن  دراین دیدار  آزادگان را  مصادق واقعی و حقیقی صبر و استقامت دانست و گفت: آزادگان  الگوی بسیارارزشمند برای صبر و استقلامت هستند و در واقع پیام آوران  صبر و استقامت و بردباری هستند.  وی به بیان خاطراتی از آزادگان پرداخت و گفت: آزادگان با صبر و استقامت خود نگذاشتند به ارزش های نظام  خدشه ای وارد شود.

غفوری مدیر آموزش و پرورش بردسکن دراین دیدار با اشاره به اینکه سید علی ابطحی  به عنوان فرهنگی و مشاور فرماندار در امور ایثارگران  می باشد گفت:  از مجموع 55 نفر آزاده سرافراز در سطح شهرستان بردسکن 15 آزاده در مجموعه آموزش و پرورش مشغول به فعالیت هستند. وی با قرائت شعری به  مقام و منزلت آزادگان اشاره کرد و از زحمات و تلاش های  سید علی ابطحی این آزاده سرافراز درحوزه آموزش و پرورش تقدیر کرد.

حجت الاسلام کاردان  مسئول حوزه نمایندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه بردسکن در دیدار با آزاده حاج حسین علیجانی  که 88 ماه دوران اسارت دارد گفت:  آزادگان  از ارزش های ناب محمدی پاسداری کردند و این  حرکت آزادگان در دوران اسارت در واقع بزرگترین ارزش است و از اجر و پاداش والایی برخوردار است.وی با بیان اینکه روز 26 مردادماه به نام روز مقاومت نیز نامگذاری شده است  گفت: آزادگان  مقاوم ترین افراد در جامعه هستند و در برابر همه سختی ها و مشکلات  استقامت و مقاومت می کنند. حجت الاسلام کاردان  آزادگان را جز ذخائر و برکت های نظام دانست  و گفت: امروز دشمنان به دنبال تضعیف ارزش های نظام هستند و برماست که حافظ این ارزش ها باشیم و در مسیری که شهدا و جانبازان و آزادگان  حرکت کرده اند  ما هم ادامه دهنده راه آنها باشیم.

دراین دیدارها حسین سلیمانیان رئیس بنیاد شهید و امورایثارگران بردسکن تعداد آزادگان این شهرستان را 55 نفر اعلام کرد و گفت: ازبین آزادگان  سید علی ابطحی با 99 ماه  بالاترین دوران اسارت در بین آزادگان دارد و حاج حسین علیجانی با 88 ماه اسارت  با داشتن  45 سال سن در  دوران اسارت  و درحال حاضر با داشتن 80 سال مسن ترین آزاده سرافراز شهرستان بردسکن می باشد. دراین دیدارها  به رسم یادبود از این دو آزاده سرافراز با اهداء لوح تقدیر و هدایایی نیز تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها