وزیر نیرو در ادامه سفر خود به مازندران، از روند فعالیت مدول اول و پیشرفت فیزیکی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر ساری بازدید و در جریان روند اجرای این پروژه قرار گرفت.

۱۰۵ هزار نفر از شهروندان ساری از طرح های فاضلاب برخوردار می شوند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رضا اردکانیان که برای بازدید و افتتاح چند پروژه در بخش آب وبرق به مازندران سفر کرده بود، با اشاره به اینکه اجرای طرحهای فاضلاب در شهرهای ساحلی طی چندسال اخیر شتاب گرفته است، گفت: اجرای این طرحها در حفاظت از محیط زیست موثر است.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران نیز با اعلام اینکه مدول اول طرح فاضلاب در شهر ساری در سال ۹۱ به بهره برداری رسید، افزود: این مدول با ظرفیت ۲۳۲۴۰ متر مکعب در شبانه روز برای ۱۰۵ هزار نفر طراحی شده است.

ذبیح الله ذاکری فرایند تصفیه فاضلاب در این تصفیه خانه را لجن فعال با هوادهی عمقی و اختلاط کامل عنوان و اضافه کرد: پساب حاصل از تصفیه فاضلاب براساس استانداردهای سازمان بهداشت جهانی و سازمان حفاظت محیط زیست بوده و می توان از پساب آن در اراضی کشاورزی و توسعه فضاهای سبز از جمله پارک ها استفاده کرد.

وی با ادامه داد: مدول دوم این تصفیه خانه با ظرفیت جمع آوری فاضلاب ۱۰۵ هزار نفر از مردم شهر ساری در سال۹۲  آغاز و ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل آبفای شهری مازندران با اشاره به اینکه هزینه اجرای مدول دوم ۸۰۰ میلیارد ریال است، گفت: در مدول دوم از تجهیزات و تکنولوژی بروز تری استفاده شد و پیش بینی می شود در آذرماه امسال مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب ساری به بهره برداری برسد.

ذاکری یادآور شد: تا کنون ۳۳۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه فاضلاب در شهر ساری احداث و نسبت به جاری سازی ۲۱ هزار و ۷۰۰ انشعاب فاضلاب اقدام شد.

/انتهای  پیام

برچسب‌ها