قدس آنلاین: معاون امور حقوقی و موقوفات آستان قدس رضوی توسعه بارگاه منور رضوی را در سایه موقوفات تعمیرات و نگهداری اماکن متبرکه رضوی دانست و گفت: موقوفات تعمیرات بیوتات متبرکه به آن دسته از وقف‌هایی گفته می‌شود که برای تعمیر بخش‌های مختلف بارگاه مطهر رضوی همراه با توسعه اماکن زیرمجموعه آن به کار گرفته می‌شود.

توسعه حرم منور رضوی با درآمد موقوفات ویژه تعمیرات اماکن متبرکه

حجت‌الاسلام دانشور ثانی در گفت‌وگو با آستان نیوز، با اشاره به موقوفات زیرمجموعه سرفصل ششم آستان قدس رضوی که مربوط به تعمیر و نگهداری از اماکن متبرکه رضوی است، اظهار کرد: درآمد این مجموعه از موقوفات باید برای تعمیر و بازسازی مساجد، شبستان‌ها، ایوان‌ها و رواق‌های متبرک حرم مطهر رضوی به کار گرفته شود.
وی عنوان کرد: قدیمی‌ترین موقوفه در این راستا مربوط به واقفه بارگاه مطهر رضوی «بیگ آغا خانم ذوالقدر» بوده که وی در سال ۹۹۷ هجری قمری، موقوفه خویش در سلیمان‌آباد قزوین را برای آستان قدس رضوی وقف کرده است.
وی بیان کرد: براساس این وقف‌نامه پس از کسر هزینه‌های گوناگون، باید ۹ دهم درآمد آن برای آبادسازی حرم رضوی به کار گرفته شود.
دانشور ثانی ادامه داد: جدیدترین موقوفه مربوط به حسن دهقانی محمدآبادی و ربابه حسن‌پور محمدآبادی است که در اسفندماه سال گذشته در قالب وقف مشارکتی؛ سپرده نقدی ۱۴ میلیون تومانی را برای آستان قدس رضوی وقف کرده اند.
وی عنوان کرد: مصرف این موقوفه برای احداث زائرشهر و نیز تعمیرات حرم مطهر رضوی باید به کار گرفته شود.

برچسب‌ها