قدس انلاین-رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی گفت: گرمای بیش از حدا هوا و قطع برق در استان باعث گرانی مرغ و کاهش محصولات کشاورزی و سوختن پمپ های چاه موتورهای کشاورزی شد.

گرمای هوا باعث گرانی مرغ و کاهش محصولات کشاورزی شده است

مجتبی مزرعی در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:  متاسفانه قطع برق در هفته های اخیر فقط در شهرستان های بردسکن ، کاشمر و خلیل آباد باعث سوختن 30 پمپ چاه موتورهای کشاورزی شد و حداقل به هر چاه موتور بین 20 تا 30 میلیون تومان  خسارت وارد شد.

 وی همچنین گفت: گرمای بیش از حد هوا و قطع برق علاوه بر  خاموش شدن چاه موتورهای کشاورزی و محصولات کشاورزی از جمله انگور و انار دچار آفتاب سوختگی شد و در مجموع باعث کاهش محصولات کشاورزی در استان شد.

 وی همچنین یکی از علل گران شدن مرغ را گرمای بیش از حد هوا و قطع برق مرغداری ها اعلام کرد و گفت:  براثر گرمای یش از حد هوا ظرفیت جوجه ریزی استان در  از 6 میلیون قطعه در هر دوره به 4 میلیون کاهش پیدا کرد و از آن طرف گران  شدن 50 درصدی نهاده های دامی  دست به دست هم داد و  باعث گران شدن  مرغ شد.

 رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان رضوی  همه گرانی ها را  ناشی از قیمت ارز بیان کرد و گفت: به خاطر اینکه  مرغداران بتوانند  توان تولید  داشته باشند  مجبور هستند برای اینکه دچار ضرر و زیان نشوند قیمت مرغ را بالا ببرند.

وی از توزیع مرغ منجمد به منظور طرح تنظیم بازار دراستان خبرداد و گفت:  به اندازه مورد نیاز مرغ منجمد در سطح استان وجود دارد و  مردم می توانند با قیمت 6 هزار و 700 تومان  با کیفیت  بسیار بالا و با مهر  شرکت امور پشتیبانی خریداری کنند.

 

برچسب‌ها