پایگاه رسمی اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی در خبری اعلام کرد دستگاه قضایی حکم توقف همه اقدامات الیاس حضرتی، از جمله عزل و نصب‌های وی در این حزب را صادر کرده است.

دستور توقف اقدامات حضرتی در حزب اعتمادملی از سوی دستگاه قضایی

به گزارش قدس آنلاین، پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی در خبری آورد: در پی‌ اقدامات غیرقانونی الیاس حضرتی در حزب اعتماد ملی، شامل عزل و نصب‌ مسوولان دفاتر، شاخه‌ها، کمیته‌ها و راه‌اندازی کانال و صفحات غیرقانونی و … دستور توقف کلیه اقدامات نامبرده در حزب اعتماد ملی توسط دستگاه قضایی‌ صادر شد.

این پایگاه خبری افزود:چرایی و چگونگی صدور این دستور، امروز یک‌شنبه ۲۸ مرداد ماه‌ ۱۳۹۷ توسط حجت‌الاسلام والمسلمین رحمت‌اله بیگدلی عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اعلام و از تصویر دستور دستگاه قضایی در این زمینه رونمایی‌ خواهد شد.

گفتنی است انتخابات اخیر شورای مرکزی حزب اعتماد ملی با حواشی و درگیری‌های زیادی همراه بود و حوادث رخ داده در ان و تغییراتی که هنوز هم بر سر ان نزاع وجود دارد از شکاف عمکیق سیاسی بین دو طیف موجود در این حزب اصلاح‌طلب پرده برداشت.

ماجرا از انجا اغاز شد که در انتخابات چهارم خرداد ماه امسال حزب اعتماد ملی نحوه رأی‌گیری و مشروعیت آن از سوی بخشی از نیروهای قدیمی  به طرفداری از رسول منتجب نیا قائم مقام حزب مورد  اعتراض قرار گرفت و آبستراکسیون و حتی درگیری فیزیکی منجر شد، اما پس از آن الیاس حضرتی با معزرفی خود به عنوان قائم مقام جدید حزب در رسانه‌ها آتش منازعه وجنگ قدرت درون حزب را شعله‌ورتر کرد.

پس از آن بود که رسول منتجب نیا با صدور بیانیه‌ای اقدام الیاس حضرتی و شمارزی از نیرهای دیگر حزب را نوعی کودتا علیه دبیرکل و قائم مقام حزب خواند و انتخابات شورای مرکزی را فاقد مشروعیت و سلامت عنوان کرد.

هنوز مشخص نشده که حکم مورد اشاره برای توقف اقدامات و دستورات الیاس حضرتی بر مبنای شکایت اعضای خزب صادر شده یا مدعی العمومرأساً به موضوع اختلافات و اتفاقات اخیر در این حزب ورود کرده‌ است اما در هر حال اگر این خبر واقعیت داشته باشد تنش در حزب اعتماد ملی وارد مرحله‌ای جدید و سطح بالاتری شده است.

برچسب‌ها