مدیر دفتر الحشد الشعبی در استان کرکوک ادعای سخنگوی ائتلاف آمریکا مبنی بر حضور نظامیان این کشور در عراق برای ایجاد ثبات و تحیکم امنیت را کذب محض خواند و تأکید کرد که ملت عراق هیچ نیازی به نظامیان آمریکایی ندارند.

هیچ نیازی به حضور نظامیان آمریکایی در عراق نیست/هدف آمریکا تأمین منافع خود است نه ایجاد ثبات در عراق

«محمد زین العابدین الموسوی» مدیر دفتر الحشد الشعبی در استان کرکوک عراق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه بین الملل قدس آنلاین در واکنش به اظهارات اخیر «شان رایان» سخنگوی ائتلاف بین المللی که گفته بود مادامی که نیاز باشد ، نظامیان آمریکایی در عراق باقی خواهند ماند گفت: دولت و ملت عراق هیچ نیازی به حضور نیروهای آمریکایی در سرزمین خود ندارند؛ نه تنها هیچ نیازی به حضور آنها در عراق نیست که حتی حضور آنها باعث آزار و مشکل آفرینی برای مردم عراق است. طی سال های گذشته از حضور این اشغالگران در عراق، بحران های متعددی برای مردم ما بوجود آمد که پس از جنگ ویرانگر، شاهد ظهور گروه تروریستی داعش و ناامنی شدید در سراسر عراق بودیم.

محمد زین العابدین الموسوی در مورد ادعای سخنگوی ائتلاف که گفته بود نیروهای آمریکایی برای ایجاد ثبات و تحکیم امنیت در عراق پس از نابودی داعش به حضور خود در این کشور ادامه می‌دهند، گفت: این ادعا، ادعایی دروغین و کذب محض است؛ چراکه اساساً آن‌ها خود، داعش و کسانی هستند که این گروه تروریستی را بوجود آوردند؛ کاملاً عکس این ادعا صادق است و آنها می‌خواهند در عراق باقی بمانند تا بقای گروه تروریستی داعش را طولانی‌تر کنند. آنها اگر به فکر امنیت و ثبات در عراق بودند، داعش را بوجود نمی آوردند و پس از براندازی رژیم صدام به اشغالگری خود که موجب ناامنی و بی ثباتی در عراق بود ادامه نمی‌دادند. آنها در عراق تنها به دنبال منافع خود هستند و این ادعاها تنها دستاویزی برای ادامه حضور در عراق است تا منابع آن را غارت کنند.

مدیر دفتر الحشد الشعبی افزود: هدف واقعی آمریکا از حضور در عراق، حمایت ار تروریسم، طولانی کردن بقای داعش، حمایت از افراطی‌ها و جدایی طلبان به منظور ایجاد بی ثباتی در منطقه و تجزیه کشورها در راستای منافع خود است.

وی در رابطه با نظر مسئولان و گروه های عراقی در مورد بقای نظامیان آمریکایی در این کشور گفت: برخی افراد و گروه‌ها در عراق وجود دارند که بقا و منافع شخصی آنها به حضور آمریکا گره خورده است، از این رو از این حضور استقبال می‌کنند، ولی در مقابل برخی گروه ها و افراد هستند که به منافع شخصی خود نمی اندیشند و منافع ملی و مردم عراق را بر هر چیز دیگری ترجیح می‌دهند؛ براین اساس به شدت با حضور نیروهای آمریکایی مخالف هستند و آنها را اشغالگرانی می دانند که به دنبال غارت منابع عراق و ایجاد ناامنی در این کشور با حمایت از گروه‌های تروریستی و جدایی طلب هستند. به طور کلی مردم و بیشتر مسئولان عراقی مخالف حضور نیروهای آمریکایی در کشور خود هستند.

زین العابدین الموسوی در پاسخ به این سؤال که پیش بینی می‌شود نظامیان آمریکایی تا چه زمانی در عراق باقی خواهند ماند، گفت: تا زمانی که برخی افراد مزدور و منفعت طلب در کشور وجود دارند و منافع شخصی خود را بر منافع ملی و مردم عراق ترجیح می‌دهند، حضور این اشغالگران نیز در خاک عراق و ناامنی و بی ثباتی ادامه خواهد یافت.

سخنگوی ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا روز گذشته یکشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی در ابوظبی گفت: تا زمانی که فکر کنیم به حضور نظامیان ما در عراق نیاز است، نظامیان ما آنجا باقی خواهند ماند.

«شان رایان» مدعی شد: نیروهای آمریکایی به این دلیل پس از نابودی داعش در عراق به حضور خود ادامه خواهند داد تا ثبات و منیت را به طور کامل در این کشور برقرار کنند.

او اعلام کرد که در حال حاضر ۵۲۰۰ نظامی آمریکایی در عراق حضور دارند که احتمال کاهش آن در آینده وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها