۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴
کد خبر: 615660

قدس انلاین : رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی از دستگیری عاملان جعل سند زمین چهار میلیارد ریالی در مشهد خبر داد.

جعل سند چهار میلیاردی در مشهد

 سرهنگ "حسین بیات مختاری" در تشریح این خبر گفت: در پی وصول مرجوعه ای از دادسرای عمومی ناحیه دوم مشهد مبنی بر جعل و فروش ملکی به ارزش چهار میلیارد ریال، کارآگاهان پلیس آگاهی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی افزود: تحقیقات اولیه کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی با توجه به اظهارات شاکی پرونده مبنی بر این که یک قطعه زمین 240 متری در شاندیز که سال 1374 از طریق شرکت تعاونی یک سازمان به مادرش واگذار شده اکنون  پس از مرگ مادر و انجام انحصار وراثت مشخص شده این زمین که دارای سند نیز می باشد به نام اشخاص ناشناس، انتقال سند یافته است.
وی گفت: گارآگاهان پلیس آگاهی با کسب این اطلاعات، تحقیقات علمی خود را آغاز کرده و دریافتند انتقال سند در سال 1392 و در حالی که مالک در سال 1374 و قبل از وکالت انتقالی فوت کرده انجام شده است.
سرهنگ بیات مختاری خاطرنشان کرد: کارآگاهان با استعلام های انجام یافته در ادامه پیگیری این پرونده دریافتند فردی با معرفی یک زن به عنوان مالک اقدام به تنظیم سند و انتقال سند ملک بصورت جعلی به فرد دیگری کرده است.
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی، مالک دفتر اسناد رسمی را به پلیس آگاهی دعوت کردند و با بررسی اسناد موجود در تنظیم این سند و تحقیقات بعدی پرونده، فردی که اقدام به تنظیم وکالت نامه جعلی از نام متوفی به نام خریدار کرده بود شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ مختاری گفت: این متهم در بازجویی های خود با مشاهده اسناد و مدارک موجود صراحتا به بزه انتسابی اعتراف و اذعان داشت که با اطلاع کامل از فوت مالک و معرفی خانمی بعنوان مالک،‌ ملک مورد نظر را به ارزش چهار میلیارد ریال به فرد دیگر فروخته اند.
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی در خاتمه با اعلام اینکه متهم دستگیر شده با پرونده مقدماتی به دادسرا اعزام و با قرار مناسب قضایی روانه زندان شده است، گفت: سهل انگاری ورثه از سرکشی و بررسی وضعیت ملک و همچنین احراز نکردن سردفتران در شناسایی مالک اصلی، متاسفانه زمینه بروز این گونه مشکلات و سوء استفاده ها را فراهم می سازد.

برچسب‌ها