مدیر کل نهاد کتابخانه‌های استان یزد گفت: در هشتمین مرحله استانی جشنواره کتابخوانی رضوی بیش از۲۶هزار نفر در این دوره ازمسابقات شرکت کرده‌اند که این آمار در مقایسه با سال گذشته ۶۳درصد افزایش داشته است.

۲۶هزار یزدی در هشتمین مرحله استانی جشنواره کتابخوانی رضوی حضور دارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، رقیه دوست فاطمیها پیش از ظهر دو شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهارداشت : هشتمین مرحله استانی جشنواره کتا ب خوانی رضوی درروز دوازدهم شهریور ماه سال جاری در باغ جهانی دولت آباد برگزارخواهد شد.

وی افزود : امسال برای سومین سال متوالی است که این جشنواره دراستان برگزار می‌شود و در دو دوره گذشته، تعداد شرکت کنندگان این جشنواره به ترتیب ۵هزارو۵۰۰نفر و ۱۶هزار نفر بوده و درسومین دوره بیش از۲۶هزار نفر در این دوره از این جشنواره شرکت کردند .

دوست فاطمیها تصریح کرد: شرکت کنندگان در دو بخش آنلاین و بخش مکتوب دراین دوره حضور دارند که ۱۹هزار و ۸۰۶ نفر در بخش مکتوب و ۲۴نفر در بخش آنلاین حضور دارند و این آمار به ترتیب رشد ۶۰و۷۴ درصدی نسبت به رده‌های قبل داشته است.

این مسئول ادامه داد : ۵ارگان  برتر مشارکت کننده در بخش های مکتوب این دوره از جشنواره به ترتیب اداره کل زندان‌های استان، جهاد دانشگاهی، کانون پرورش فکری، اداره کل ورزش و جوانان و کانون مساجد هستند و از نظر شهرستان‌ها نیز شهرستان‌های یزد ، اشکذر، ابرکوه، اردکان و بافق بیشترین شرکت کننده را به خود اختصاص داده‌اند .

 دوست فاطمیها خاطر نشان ساخت: نام نویسی در بخش داستانی  این جشنواره از اواخر خرداد ماه شروع شده و اختتامیه این جشنواره ۱۲شهریور در باغ جهانی دولت آباد برگزار خواهد شد و حضور خانواده‌ها در این دوره ازجشنواره رشد ۳۳درصدی داشته و بیش از۶۶۲ خانواده در این دوره شرکت کرده‌اند.

وی درادامه افزود: نهاد کتابخانه‌ها ی استان دربرخی شاخص‌های کتابخانه‌ای در کشور دارای رتبه‌های برتری بوده و این استان با ۱۱۰ کتابخانه با توجه به جمعیت استان در کشور دارای جایگاه نخست کشور است. بیش از ۳۰کتابخانه خیر ساز در استان وجود دارد و ۱۵کتابخانه از این تعداد، مشارکتی و مابقی، نهادی و روستایی و شهری هستند.

به ازای هر فرد یزدی۹/۱کتاب وجود دارد

دوست فاطمیها تصریح کرد: درحال حاضردراستان به ازای هر فرد یزدی۹/۱کتاب وجود دارد وجایگاه استان به لحاظ نسخ کتاب در کتابخانه ها ۲میلیون و۱۳۸هزار نسخه است و از لحاظ شاخص های زیر بنایی با ۶۳هزارمترمربع و عضویت افراد ۱۰۸هزار نفر ، امانت کتاب  با ۱میلیون و ۱۰۷هزارنسخه نیز درجایگاه نخست کشور قرار دارد.

وی از رشد ۱۵درصدی تعداد کتاب کتابخانه‌های استان ، ۷/۱۳درصدی عضویت کتابخانه‌ها و ۶ درصدی بحث امانت از سال ۹۲تا سالجاری خبر داد.

مدیر کل نهاد کتابخانه‌های استان از ساماندهی و بهسازی ۲۵کتابخانه شهری خبر داد و گفت: تاکنون ۱۰کتابخانه روستایی وکتابخانه‌های فرسوده شهرستان‌ها بازسازی شده بخش کودک درکتابخانه‌های استان راه اندازی شده و ۲۳کتابخانه استان از وایفای رایگان برخوردارند و پویا سازی سالن‌های کتابخانه ها نیز در دستور کار است .

وی ضمن اشاره به پیگیری‌های متعدد این نهاد برای تحویل کتابخانه مرکزی یزد گفت: هر چند زمان بهره برداری از این کتابخانه مشخص نیست ولی با بهره برداری ازاین کتابخانه با وسعت ۷هزارمترمربع، جایگاه شهرستان یزد از لحاظ سرانه کتابخانه‌ای از رتبه هفتم به رتبه چهارم ارتقا می‌یابد.

           در ابتدای این  نشست در قالب طرح «یک کتاب تازه، یک استکان چای تازه» بخش هایی از کتاب «از پنجه مریم تا جنین آزمایشگاهی» از مجموعه خاطرات  پزشک شهیر و فقید استان دکتر جلال مجبیان در حضور خبرنگاران قرائت شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها