وزیر جهادکشاورزی با تأکید براینکه ایران می‌تواند به بورس تولید واکسن وسرم تبدیل شود، گفت:از ظرفیت و سرمایه انسانی لازم برای تولیدات بیشتر برخورداریم.

ایران می‌تواند به بورس تولید واکسن وسرم تبدیل شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمود حجتی صبح امروز سه شنبه در آیین افتتاح ساختمان تصفیه سرم‌های درمانی در مؤسسه سرم سازی رازی کرج اظهارکرد: امروز نیاز زیادی به تولید سرم‌های مختلف احساس می‌شود و باید به موضوع تولید آن بیش از پیش توجه کرد.

وی ادامه داد: امروز تقاضای جهانی در مورد تولیدات واکسن‌های دام و طیور رو به افزایش است و این تقاضا اکنون نجومی و با مقادیر بالا است.

حجتی بر اهمیت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان تأکید کرد و گفت: کشورمان این ظرفیت را دارد تا به محل بورس تولیدات واکسن و سرم تبدیل شود و دراین راستا از حضور افرادی که می‌توانند به پیشرفت این حوزه کمک کنند، باید استقبال کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه ایران یکی از پرورش‌دهندگان مهم دام و طیور است، گفت:توسعه ظرفیت های تولید سرم و واکسن برای تأمین نیازهای داخل کشور و منطقه بسیار حائز اهمیت است.

وزیر جهادکشاوری سرمایه انسانی و ظرفیت بالا کشوربرای تولیدات بیشتر درزمینهٔ واکسن و سرم را  مورد اشاره قرار داد و گفت:این توان را داریم تا ایران را به مرکز تولید این واکسن‌ها تبدیل کنیم و با دیگر کشورها در این زمینه دادوستد کنیم.

وی در پایان از واگذاری بخشی از اراضی اطراف پل حصارک به شهرداری کرج خبرداد و گفت:این واگذاری با هدف اجرای پروژه‌های شهری و پروژه قطار شهری کرج انجام شده لذا حفظ عرصه این زمین‌ها ضرورت دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها